05.09.2023 :: 14:05
Укрзалізниця в серпні наростила обсяги перевезення вантажів на 13,8% за рахунок внутрішніх перевезень
«Укрзалізниця» в серпні 2023 р. перевезла в усіх видах сполучень 12,266 млн. т вантажів. Це на 13,8% більше серпня 2022 р. та відповідає показнику липня 2023 р., незважаючи на падіння експортних перевезень через блокування зернової угоди. Про це повідомляє прес-центр УЗ.
Лідерами за обсягами перевезень у серпні 2023 р. традиційно були мінбудматеріали (3,203 млн. т), кам’яне вугілля (2,348 млн. т), залізна та марганцева руда (2,060 млн. т) зернові вантажі (1,677 млн. т).
За словами голови правління АТ «Укрзалізниця» Євгена Лященка, серпневий ріст показників вантажної роботи обумовлений активізацією перевезень у внутрішньому сполученні, зокрема будівельних вантажів для відновлення інфраструктури країни.
Так, загальний обсяг перевезень вантажів залізничним транспортом у внутрішньому сполученні в серпні 2023 р. зріс на 34,5% до серпня 2022 р. та склав 8,312 млн. т. Зокрема, перевезення мінбудматеріалів зросли на 64% (до 2,988 млн. т), що становить 36% у внутрішньому сполученні. Перевезення кам’яного вугілля територією України в серпні зросли на 15,2% (до 2,284 млн. т), зернових вантажів - на 56% (до 744,3 тис. т), руди залізної та марганцевої - на 38,5% (до 680,7 тис. т).
Натомість з об’єктивних причин у серпні зафіксовано падіння експорту на 17,7% - до 3,297 млн. т. Зокрема, перевезення основного стратегічного вантажу - зернових - показали в серпні 2023 р. падіння на 45,3% (до 875,8 тис. т).
«Блокування морських портів та зернового коридору, обмеження пропускної спроможності наших європейських партнерів призводять до зниження показників експорту українських вантажів, проте ми очікуємо зміни цієї тенденції в активний осінній сезон перевезень та вкотре наголошуємо, що Укрзалізниця готова перевозити в рази більші обсяги вантажів та активно долучатись до розбудови необхідної інфраструктури й пошуку всіх можливих шляхів сполучення українських вантажовідправників з європейськими клієнтами», - констатував Євген Лященко.
Він також нагадав, що днями польська та українська залізниці домовилися про спільну роботу з розвитку пасажирських і вантажних залізничних перевезень між країнами задля збільшення експортно-імпортного потенціалу. Це перша з 1994 р. угода такого рівня між залізницями двох країн.
Крім того, «Укрзалізниця» шукає можливості щодо розширення залізничних коридорів до портів Балтії, адже наразі порти Литви мають значний незадіяний потенціал, тож організація конкурентного альтернативного маршруту для доставки української аграрної продукції та металопрокату до морських портів Балтії, а також для імпорту енергоносіїв до України може стати перспективною довгостроковою стратегією. |