Кабінет Міністрів затвердив фінансовий план АТ «Укрзалізниця» на 2024 р. Так, заплановано отримати дохід всього обсягом 103,2 млрд. грн.., зокрема, чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) планується в обсязі 98,6 млрд. грн. Про це повідомляє прес-центр УЗ.
«Вже третій рік поспіль затверджуємо головний фінансовий документ компанії ще до настання нового року. Цього разу ще й у рекордні терміни. Фінплан на 2024 р. не передбачає залучення коштів з держбюджету, пріоритет якого - фінансування обороноздатності країни. Нашим завданням і надалі залишатимуться стабільне забезпечення перевезень пасажирів та вантажів в умовах військового часу та фінансування необхідних інвестицій для підтримки та відновлення залізничної інфраструктури за рахунок власних коштів та залучених коштів міжнародних фінансових інституцій. Крім іншого, фінплан передбачає підвищення заробітної плати залізничникам, яка на сьогодні не відповідає їхньому внеску в обороноздатність та функціонування економіки України, якщо порівнювати з іншими галузями» - зазначив голова правління АТ «Укрзалізниця» Євген Лященко.
Плановий обсяг платежів до Державного та місцевих бюджетів у 2024 р. - 24 млрд. грн., що на 5% більше, ніж очікується у 2023 р. Загальні витрати заплановані в сумі 115,8 млрд. грн., зокрема, передбачений ріст собівартості реалізованої продукції на 13%, головним чином за рахунок необхідності підвищення заробітної плати та підвищення тарифів на електроенергію. EBITDA запланована на рівні 11,8 млрд. грн. Індекс рентабельності EBITDA складе 12%.
Наступного року очікується дохід від вантажних перевезень в обсязі 80,1 млрд. грн.. та від пасажирських перевезень - 9,3 млрд. грн.
«Зазначений фінплан був сформований та поданий на розгляд ще у третьому кварталі 2023 р., коли була повністю заблокована робота портів. Наразі ми вже розробли свої пропозиції виходу на беззбитковість. Зокрема, враховуючи тенденцію двох попередніх місяців цього року, зроблено більш оптимістичний репрогноз щодо вантажоперевезень. Також плануємо уніфікацію тарифів: зробити їх більш прозорими та привести до європейської моделі. Продовжуємо й надалі роботу щодо оптимізації витрат», - резюмував керівник «Укрзалізниці».
Загалом відповідно до затвердженого фінплану збитки прогнозуються на рівні 12,6 млрд. грн.., які будуть покриті за рахунок розробленого плану виходу на безбитковість. Освоєння капітальних інвестицій заплановано в розмірі 38 млрд. грн. Ці кошти, зокрема, будуть спрямовані на відновлення пошкодженої ворогом інфраструктури та розбудову переходів з країнами ЄС.