Подальше зростання російського експорту скрапленого газу до Китаю після сплеску в 2022 р. буде обмежено вузькими місцями в інфраструктурі та судноплавстві, а також фінансовими обмеженнями після того, як 5 лютого набуло чинності ембарго а російські нафтопродукти, повідомляє S&P Global.
Імпорт Китаєм російського скрапленого газу зі значною знижкою зріс до 159600 т у 2022 році з приблизно 14 тис. т у 2021 р., свідчать дані Генеральної митної адміністрації, відповідно до постійного зростання завантажень у російських портах із середини 2022 р.
Згідно з даними S&P Global Waterborne LIVE LPG&Ethane, завантаження скрапленого газу в російських портах у червні зросло до 74 тис. т після середнього рівня 57 тис. т на місяць у лютому - травні, а потім зросло до 93,5 тис. т у листопаді та 92 тис. т у грудні, головним чином за рахунок поставок до Туреччини, Індії, Китаю та Естонії, яка реекспортувала газ в Україну.
Однак російські завантаження різко впали до 38,6 тис. т у січні, як показали дані S&P Global, напередодні останніх дій ЄС і G7 у відповідь на вторгнення РФії в Україну.
Західне торгове джерело заявило, що надлишок дешевого російського експорту зрідженого газу має «руйнівний» вплив на ринок Східної Європи.
Дистриб’ютор сказав, що деякі компанії з надмірними російськими вантажами розпоряджаються ними з величезними знижками, більшість з яких прямують до Азії через заборону ЄС на російські нафтопродукти, фактично обмежуючи постачання російського LPG до Польщі.
«Існує велика реакція Східної Європи через відсутність російського постачання», - сказав дистриб’ютор, маючи на увазі залежність Східної Європи від російського LPG до вторгнення в Україну.
Ринкові джерела повідомили, що знижки на російський зріджений газ у розмірі $200 - 300 за тонну до поточних цін стимулювали експорт до Китаю, але відставання інфраструктури та довгий і дорогий рейс до Східної Азії стримували поставки.
«Є лише один або два пункти перетину кордону, тому логістичні вузькі місця [залізниця] не сприяють потокам», - сказав другий дистриб’ютор. За словами джерел, більшість експорту здійснюється через стару залізничну інфраструктуру, за оцінками, потужність якої становить 120 тис. т.
Російський скраплений газ вперше був доставлений на борт VLGC у 2022 р. шляхом перекачування з судна на судно за допомогою суден «Navigator» російського трейдера СИБУР.
Судно VLGC Eiger Explorer дедвейтом 50513 т здійснило першу пересадку STS у липні 2022 р. біля Роттердама з російським вантажем, перш ніж відправитися 8 липня в Нінбо 9 вересня, згідно з торговими джерелами та програмним забезпеченням Platts cFlow для відстеження суден і товарів від S&P Global Commodity Insights.
«Цей вантаж відправився до China Gas», - повідомило одне китайське джерело, посилаючись на головного постачальника міського газу в країні, додавши, що він був доставлений західною торговою компанією.
За ним пішов VLGC Monte Rosa Explorer дедвейтом 57555 т, який вийшов з порту Таллінна (гавань Мууга) в Естонії 6 листопада з вантажем, який прибув у провінцію Гуандун на півдні Китаю 27 грудня, згідно з джерелами судноплавства та cFlow.
Проте закінчення 10-річного контракту з Navigator Gas на пару кораблів льодового класу означатиме, що Сибуру буде важко здійснювати такі передачі в майбутньому, повідомили джерела.
Із запровадженням санкцій ЄС російським експортерам буде заборонено фрахтувати судна або отримувати західне страхове покриття та фінансування, навіть якщо для азіатських країн не буде незаконно купувати російську продукцію, повідомили торговельні джерела.
Незважаючи на те, що китайські покупці можуть використовувати власні акредитиви та страхове покриття, немає багатьох торговців, які готові купувати так далеко, кажуть джерела.
Джерело: EnKorr
Растущий аппетит Китая к российскому LPG ограничивает транспорт и инфраструктура
Дальнейший рост российского экспорта сжиженного газа в Китай после всплеска в 2022 г. будет ограничен узкими местами в инфраструктуре и судоходстве, а также финансовыми ограничениями после того, как 5 февраля вступило в силу эмбарго на российские нефтепродукты, сообщает S&P Global.
Импорт Китаем российского сжиженного газа со значительной скидкой возрос до 159600 т в 2022 г. с примерно 14 тыс. т в 2021 г., свидетельствуют данные Генеральной таможенной администрации, согласно постоянному росту погрузок в российских портах с середины 2022 г.
Согласно данным S&P Global Waterborne LIVE LPG&Ethane, погрузка сжиженного газа в российских портах в июне выросла до 74 тыс. т после среднего уровня 57 тыс. т в месяц в феврале - мае, а затем выросла до 93,5 тыс. т в ноябре и 92 тыс. т в декабре, главным образом за счет поставок в Турцию, Индию, Китай и Эстонию, которая реэкспортировала газ в Украину.
Однако российские погрузки резко упали до 38,6 тыс. т в январе, как показали данные S&P Global, в преддверии последних действий ЕС и G7 в ответ на вторжение РФии в Украину.
Западный торговый источник заявил, что избыток дешевого российского экспорта сжиженного газа оказывает «разрушительное» влияние на рынок Восточной Европы.
Дистрибьютор сказал, что некоторые компании с чрезмерными российскими грузами распоряжаются ими с огромными скидками, большинство из которых направляются в Азию из-за запрета ЕС на российские нефтепродукты, фактически ограничивая поставки российского LPG в Польшу.
«Существует большая реакция Восточной Европы из-за отсутствия российских поставок», - сказал дистрибьютор, имея в виду зависимость Восточной Европы от российского LPG до вторжения в Украину.
Рыночные источники сообщили, что скидки на российский сжиженный газ в размере $200 - 300 за тонну к текущим ценам стимулировали экспорт в Китай, но отставание инфраструктуры и долгий и дорогой рейс в Восточную Азию сдерживали поставки.
«Есть только один или два пункта пересечения границы, поэтому логистические узкие места [железная дорога] не способствуют потокам», - сказал второй дистрибьютор. По словам источников, большинство экспорта осуществляется через старую железнодорожную инфраструктуру, по оценкам, мощность которой составляет 120 тыс. т.
Российский сжиженный газ впервые был доставлен на борт VLGC в 2022 г. путем перекачки с судна на судно с помощью судна «Navigator» российского трейдера СИБУР.
Судно VLGC Eiger Explorer дедвейтом 50513 т осуществило первую передачу STS в июле 2022 г. возле Роттердама с российским грузом, прежде чем отправиться 8 июля в Нинбо 9 сентября, согласно торговым источникам и программному обеспечению Platts cFlow для отслеживания судов и товаров Insights.
«Этот груз отправился в China Gas», - сообщил один китайский источник, ссылаясь на главного поставщика городского газа в стране, добавив, что он был доставлен западной торговой компанией.
За ним последовал VLGC Monte Rosa Explorer дедвейтом 57555 т, который вышел из порта Таллинна (гавань Мууга) в Эстонии 6 ноября с грузом, прибывшим в провинцию Гуандун на юге Китая 27 декабря, согласно источникам судоходства и cFlow.
Однако окончание 10-летнего контракта с Navigator Gas на пару судов ледового класса будет означать, что Сибуру будет тяжело осуществлять такие перекачки в будущем, сообщили источники.
С введением санкций ЕС российским экспортерам будет запрещено фрахтовать суда или получать западное страховое покрытие и финансирование, сообщили торговые источники.
Несмотря на то, что китайские покупатели могут использовать собственные аккредитивы и страховое покрытие, нет многих торговцев, готовых покупать так далеко, говорят источники.
Источник: EnKorr