АТ «Укрзалізниця», йдучи назустріч бізнесу в непростих умовах бойових дій та блокування морських перевезень, запровадила низку заходів для здешевлення зернової логістики та підтримки аграрного сектору України. Про це заявив заступник директора департаменту комерційної роботи товариства Валерій Ткачов під час наради з представниками бізнесу та експортерами, повідомляє прес-центр УЗ.
За його словами, внаслідок військової агресії українські аграрії опинились у важкому становищі, адже зростання вартості логістики при експорті зерна робить нерентабельним виробництво аграрної продукції в України. «Зросли всі без винятку складові загальної логістики експорту зерна: вартість перевалки зерна в морських портах України та Європи, вартість фрахту суден для перевезення зерна, вартість перевантаження зерна з вагонів на західному кордоні, вартість страхування вантажу та суден, вартість перевезення зерна по залізницях України й інших держав», - констатував В.Ткачов.
Так, однією з новацій стала зміна технології розрахунку швидкостей руху вагонів у бік портів. Цей захід збільшив розрахункову швидкість руху зерновозів зі 124 км/добу до 134/206 км добу, що фактично знизило вартість використання зерновозів УЗ на 3,7$/тонна при маршрутних відправленнях та 2,4$/тонна при повагонних відправленнях.
Також «Укрзалізниця» запропонувала власні вагони для перевезення зерна за нижчою вартістю. Для цього впроваджено низку нових видів аукціонів з продажу вагонів для перевезення зерна. За словами В.Ткачова, на голландські аукціони виставлятимуться піввагони для перевезення зерна за можливою мінімальною ставкою 812 грн/добу, тоді як діюча ставка становить 1400 грн./добу. Це дасть здешевлення послуги перевезення у піввагоні на 42%. Крім того, на голландські аукціони будуть виставлятись зерновози УЗ для перевезення зерна на відстань до 300 км (у напрямку морських портів та внутрішні) за можливою мінімально ставкою 516 грн./добу, що здешевить таке транспортування у 5,4 разу та створить конкурентну боротьбу з автотранспортом за обсяги перевезення зерна на відстань до 300 км.
Також на голландські аукціони буде запропоновано зерновози для перевезення зерна у бік західних переходів/внутрішнє перевезення за можливою мінімальною ставкою торгів до 1806 грн./доба (діюча мінімально можлива ставка - 2795 грн./доба). Здешевлення зерновоза становитиме 35,4%.
«Зазначені заходи роблять вагони «Укрзалізниці» більш конкурентними на ринку використання вагонів, адже частка зерна, що перевозиться вагонами державної компанії, становить лише приблизно 22 - 25%. Своєю чергою агровиробники отримають вагони УЗ за меншу вартість, що скоротить загальні логістичні витрати при експорті зерна», - резюмував В.Ткачов.
tbu.com.ua
УЗ ввела ряд мер по поддержке аграриев и удешевлению перевозок зерновых ©
АО «Укрзализныця», идя навстречу бизнесу в непростых условиях боевых действий и блокирование морских перевозок, ввело ряд мер по удешевлению зерновой логистики и поддержке аграрного сектора Украины. Об этом заявил заместитель директора департамента коммерческой работы общества Валерий Ткачев на совещании с представителями бизнеса и экспортерами, сообщает пресс-центр УЗ.
По его словам, в результате военной агрессии украинские аграрии оказались в тяжелом положении, поскольку рост стоимости логистики при экспорте зерна делает нерентабельным производство аграрной продукции в Украине. «Выросли все без исключения составляющие общей логистики экспорта зерна: стоимость перевалки зерна в морских портах Украины и Европы, стоимость фрахта судов для перевозки зерна, стоимость перегрузки зерна из вагонов на западной границе, стоимость страхования груза и судов, стоимость перевозки зерна по железным дорогам Украины и других государств», - констатировал В.Ткачев.
Так, одним из новшеств стало изменение технологии расчета скоростей движения вагонов в сторону портов. Эта мера увеличила расчетную скорость движения зерновозов со 124 км/сутки до 134/206 км в сутки, что фактически снизило стоимость использования зерновозов УЗ на 3,7$/тонна при маршрутных отправлениях и 2,4$/тонна при повагонных отправлениях.
Также «Укрзализныця» предложила собственные вагоны для перевозки зерна по более низкой цене. Для этого введен ряд новых видов аукционов по продаже вагонов для перевозки зерна. По словам В.Ткачева, на голландские аукционы будут выставляться полувагоны для перевозки зерна по возможной минимальной ставке 812 грн./сутки, тогда как действующая ставка составляет 1400 грн./сутки. Это позволит удешевить услуги перевозки в полувагоне на 42%. Кроме того, на голландские аукционы будут выставляться зерновозы УЗ для перевозки зерна на расстояние до 300 км (в направлении морских портов и внутренние) по возможной минимальной ставке 516 грн./сутки, что удешевит такую транспортировку в 5,4 раза и создаст конкурентную борьбу с автотранспортом за объем перевозки зерна на расстояние до 300 км.
Также на голландские аукционы будут предложены зерновозы для перевозки зерна в сторону западных переходов/внутренняя перевозка по возможной минимальной ставке торгов до 1806 грн/сутки (действующая минимально возможная ставка - 2795 грн./сутки). Удешевление зерновоза составит 35,4%.
«Указанные меры делают вагоны «Укрзализныци» более конкурентными на рынке использования вагонов, ведь доля перевозимого вагонами государственной компании зерна составляет лишь примерно 22 - 25%. В свою очередь агропроизводители получат вагоны УЗ за меньшую стоимость, что сократит общие логистические расходы при экспорте зерна», - резюмировал В.Ткачев.
tbu.com.ua