УДП розглядає варіанти ремонту й модернізації двох круїзних теплоходів

ПрАТ «Українське Дунайське пароплавство» розглядає різні варіанти подальшої долі пасажирських теплоходів «Україна» та «Молдавія», які зараз перебувають на заводі ÖSWAG в Лінці (Австрія) в очікуванні ремонту. Про це повідомила прес-служба УДП.

В пароплавстві нагадали, що після відпрацювання туристичного сезону 2022 р. у теплоходів закінчився термін дії документів Регістру, у зв’язку з чим перед подальшою експлуатацією необхідно провести об’ємний доковий ремонт з пред’явленням на підтвердження класу Регістру судноплавства України на новий п’ятирічний термін.

«Судна досить вікові для пасажирського флоту - збудовані 1979 р. на тому ж ÖSWAG. Постає питання, чи інвестувати в ремонт та модернізацію суден, сподіваючись все ж таки зацікавити потенційних фрахтувальників? Або розглядати інші варіанти? Наприклад, перетворити судна на плавучі готелі. Ми запропонували суперінтенданту, старшим механікам та капітанам, які працювали на наших пасажирських суднах, вислови власну думку з цього приводу», - вказала прес-служба.

Попередньо в УДП звертають увагу на кілька аспектів:

- судна останніми роками працювали на знос, запчастини через відсутність коштів закуповувалися по мінімуму. Механізми відпрацювали належний моторесурс і потребують ремонту. Останній доковий ремонт проводився досить давно, тому зараз на технічне відновлення потрібно більше сил і коштів.

- пред’явлення на клас Регістру передбачає великий обсяг ремонту. Теплоходи треба підняти у док, провести огляд, пред’явити механізми у розібраному вигляді (головну енергетичну установку, допоміжні двигуни, критичне обладнання).

- в обов’язковому порядку потрібно провести розбирання гвинторульового комплексу та підрулюючого пристрою. Як правило, після розбирання виявляються дефекти: зношування робочої поверхні шийок валу, стирання дейдвудних підшипників, необхідна дефектація лопастей гвинтів. У підрулюючого пристрою - знос підшипників, валу, ущільнення. Перевіряється вся відсічна арматура, кінгстони.

- судна потребують заміни металу зовнішньої обшивки відповідно до дефектації. Підводна частина корпусу - заміни лакофарбового покриття.

- накопичилися значні проблеми, які стосуються пасажирської зони. Потрібно замінювати покриття в пасажирській зоні, на сонячній та прогулянковій палубах, перевіряти все, що вийшло з ладу в барах та ресторанах, оновлювати систему кондиціювання, на яку була багато скарг під пасажирів.

- щодо вимог до екологічності, наразі судові механізми та системи задовольняють вимогам Євросоюзу, але вже через кілька років може знадобитися їхня модернізація.

- заявлені керівництвом УДП €800 тис. - це лише основні ремонтні роботи. На ÖSWAG при огляді та дефектації можуть виявитися невідомі зараз проблеми та знадобитися додаткові роботи, що спричинить додаткові витрати. Ще одна стаття видатків - забезпечення суден постачанням під час введення в експлуатацію після ремонту.

- витрати на відстій та ремонт виправдані лише за умови укладених договорів за більш високими фрахтовими ставками, а для цього треба підняти рівень комфорту, переобладнати пасажирську зону, покращити технічне оснащення, підвищити якість послуг.

- фрахтувати теплоходи під готель - це втратити судно. Внутрішні приміщення і частина систем прийдуть у ще більшу непридатність, і потім відродити майже неможливо. Клас судна теж небажано призупиняти, згодом його буде дорожче відновити. Якщо немає інвестора, який готовий вкладатись у модернізацію суден, їх краще вже цього року продати.

- якщо наступного року на судна знайдеться фрахтувальник, або покупець, для введення теплоходів в експлуатацію перелік робіт на клас Регістру ще збільшиться, відповідно, зросте і вартість ремонту.

«Обговорення перспектив пасажирського флоту УДП продовжується. Ми відкриті до всіх думок, пропозицій, ідей. Єдине, що будь-яка пропозиція має ґрунтуватися на розрахунках. Варіанти - а давайте зробимо, а потім подивимось…є неконструктивними», - наголосили в пароплавстві.

Раніше в УДП повідомили, що розглядають різні варіанти подальшої долі свого пасажирського флоту, включно з продажем суден. Зазначалося, що загалом на дотації «пасажирам» за минулі роки витрачено понад €8 млн. За ці кошти підприємство, наприклад, могло побудувати 25 SLG барж.

Наразі пасажирський флот УДП налічує чотири круїзні теплоходи - «Дніпро», «Волга», «Україна», «Молдавія» та прогулянковий теплохід «Євгеній Косяков», які перебувають у відстої. «Молдавія» та «Україна» - у Лінці в очікуванні рішення щодо постановки на ремонт на завод ÖSWAG. «Дніпро» та «Волга» перебувають в Ізмаїлі та використовуються як житло для працівників.

Джерело: Порти України

 

УДП рассматривает варианты ремонта и модернизации двух круизных теплоходов

ПрАО «Украинское Дунайское пароходство» рассматривает разные варианты дальнейшей судьбы пассажирских теплоходов «Украина» и «Молдавия», которые находятся сейчас на заводе ÖSWAG в Линце (Австрия) в ожидании ремонта. Об этом сообщила пресс-служба УДП.

В пароходстве напомнили, что после отработки туристического сезона 2022 г. у теплоходов истек срок действия документов Регистра, в связи с чем перед дальнейшей эксплуатацией необходимо провести объемный доковый ремонт с предъявлением в подтверждение класса Регистра судоходства Украины на новый пь ятилетний термин.

«Судная достаточно возрастная для пассажирского флота - построена в 1979 г. на том же ÖSWAG. Спрашивается, инвестировать ли в ремонт и модернизацию судов, надеясь все же заинтересовать потенциальных фрахтователей? Или рассматривать другие варианты? К примеру, превратить суда в плавучие отели. Мы предложили суперинтенданту, старшим механикам и капитанам, работавшим на наших пассажирских судах, высказали собственное мнение на этот счет», - указала пресс-служба.

Предварительно в УДП обращают внимание на несколько аспектов:

- суда в последние годы работали на износ, запчасти из-за отсутствия средств закупались по минимуму. Механизмы отработали надлежащий моторесурс и нуждаются в ремонте. Последний доковый ремонт производился достаточно давно, поэтому сейчас на техническое восстановление требуется больше сил и средств.

- предъявление на класс Регистра подразумевает большой объем ремонта. Теплоходы следует поднять в док, провести осмотр, предъявить механизмы в разобранном виде (главную энергетическую установку, вспомогательные двигатели, критическое оборудование).

- в обязательном порядке нужно провести разборку винторулевого комплекса и подруливающего устройства. Как правило, после разборки выявляются дефекты: износ рабочей поверхности шеек вала, стирание дейдвудных подшипников, необходимая дефектация лопастей винтов. У подруливающего устройства - износ подшипников, вала, уплотнения. Проверяется вся обтравочный арматура, кингстоны.

- суда нуждаются в замене металла наружной обшивки в соответствии с дефектацией. Подводная часть корпуса - замены лакокрасочного покрытия.

- накопились значительные проблемы, касающиеся пассажирской зоны. Следует заменять покрытие в пассажирской зоне, на солнечной и прогулочной палубах, проверять все, что вышло из строя в барах и ресторанах, обновлять систему кондиционирования, на которую было много жалоб под пассажиров.

- в отношении требований к экологичности, судебные механизмы и системы удовлетворяют требованиям Евросоюза, но уже через несколько лет может потребоваться их модернизация.

- заявленные руководством УДП €800 тыс. - это только основные ремонтные работы. На ÖSWAG при осмотре и дефектации могут оказаться неизвестные проблемы и потребуются дополнительные работы, что приведет к дополнительным затратам. Еще одна статья расходов - обеспечение судов поставками при вводе в эксплуатацию после ремонта.

- расходы на отстой и ремонт оправданы только при заключенных договорах по более высоким фрахтовым ставкам, а для этого нужно поднять уровень комфорта, переоборудовать пассажирскую зону, улучшить техническое оснащение, повысить качество услуг.

- фрахтовать теплоходы под гостиницу - это потерять судно. Внутренние помещения и часть систем придут в еще большую негодность, а потом возродить почти невозможно. Класс судна тоже нежелательно останавливать, впоследствии его будет дороже восстановить. Если нет инвестора, готового вкладываться в модернизацию судов, их лучше уже в этом году продать.

- если в следующем году на суда найдется фрахтователь или покупатель, для ввода теплоходов в эксплуатацию перечень работ на класс Регистра еще увеличится, соответственно, возрастет и стоимость ремонта.

«Обсуждение перспектив пассажирского флота УДП продолжается. Мы открыты ко всем мнениям, предложениям, идеям. Единственное, что любое предложение должно основываться на расчетах. Варианты – а давайте сделаем, а потом посмотрим… неконструктивны», - подчеркнули в пароходстве.

Ранее в УДП сообщили, что рассматривают разные варианты дальнейшей судьбы своего пассажирского флота, включая продажу судов. Отмечалось, что в целом на дотации «пассажирам» за прошедшие годы израсходовано более €8 млн. За эти средства предприятие, например, могло построить 25 SLG барж.

В настоящее время пассажирский флот УДП насчитывает четыре круизных теплохода - «Днепр», «Волга», «Украина», «Молдавия» и находящиеся в отстое прогулочный теплоход «Евгений Косяков». «Молдавия» и «Украина» - в Линце в ожидании решения о постановке на ремонт на завод ÖSWAG. «Днепр» и «Волга» находятся в Измаиле и используются как жилье для работников.

Источник: Порти України




Все права защищены © Транспортный бизнес 2008-2024

Перепечатка материалов сайта в полном или сокращенном виде только с письменного разрешения редакции.
Для интернет-изданий при перепечатке обязательна гиперссылка www.tbu.com.ua