Станом на 8 лютого 2023 року 117 суден з українською агропродукцією очікують у Босфорі на інспекцію спільного координаційного центру. Як передає «Укрінформ», про це повідомляє прес-служба Міністерства аграрної політики та продовольства.
«З початку 2023 р. середня кількість інспекцій становить 2,5 судна за добу проти 3,5 судна у грудні 2022 р. Наразі в очікуванні черги перебувають 117 суден з українським збіжжям», - йдеться у повідомленні.
Зазначається, що кожна доба простою завдає аграріям збитків, оскільки призводить до падіння закупівельної ціни.
Координаційна рада з питань логістики в сільському господарстві під головуванням міністра аграрної політики та продовольства України Миколи Сольського розглянула можливі варіанти, як зменшити час простою суден та збільшити обсяг експорту.
Зокрема, учасники ради запропонували збільшити мінімальну тоннажність суден до 25 тис. т, запровадити довгострокове планування роботи терміналів та операторів з наданням клієнтам реального лайнапу (списку) суден. Ринок підтримав такі пропозиції.
З огляду на складність ситуації та необхідність часу на опрацювання пропозицій, було домовлено призначити позачергове засідання координаційної ради на 9 лютого для остаточного вирішення цього питання.
Як повідомляв «Укрінформ», у січні 2023 р. через Босфор «зерновим коридором» щодня проходило в середньому 2 - 3 судна, що вдвічі менше, ніж у вересні - жовтні торік, коли проходило в середньому по 6 суден.
Джерело: «Укрінформ»
В Босфоре инспекцию ожидают 117 судов с украинским зерном
По состоянию на 8 февраля 2023 года 117 судов с украинской агропродукцией ожидают в Босфоре инспекцию совместного координационного центра. Как передает «Укринформ», об этом сообщает пресс-служба Министерства аграрной политики и продовольствия.
«С начала 2023 г. среднее количество инспекций составляет 2,5 судна в сутки против 3,5 судна в декабре 2022 г. В ожидании очереди находятся 117 судов с украинским зерном», - говорится в сообщении.
Отмечается, что каждые сутки простоя наносят аграриям ущерб, поскольку приводит к падению закупочной цены.
Координационный совет по логистике в сельском хозяйстве под председательством министра аграрной политики и продовольствия Украины Николая Сольского рассмотрел возможные варианты, как уменьшить время простоя судов и увеличить объем экспорта.
В частности, участники совета предложили увеличить минимальное водоизмещение судов до 25 тыс. т, ввести долгосрочное планирование работы терминалов и операторов с предоставлением клиентам реального лайнапа (списка) судов. Рынок поддержал следующие предложения.
В силу сложности ситуации и необходимости времени на проработку предложений было договорено назначить внеочередное заседание координационного совета на 9 февраля для окончательного решения этого вопроса.
Как сообщал «Укринформ», в январе 2023 г. через Босфор «зерновым коридором» ежедневно проходило в среднем 2 - 3 судна, что вдвое меньше, чем в сентябре - октябре прошлого года, когда проходило в среднем по 6 судов.
Источник: «Укрінформ»