Середня роздрібна вартість автогазу в Україні за тиждень із 20 по 24 листопада збільшилася на 0,70 грн/л, до 36,07 грн/л. Про це свідчать дані моніторингу Консалтингової групи «А-95».
Як повідомляв enkorr, роздрібні мережі проводять акції «чорної п’ятниці», які будуть тривати протягом трьох днів. Разом з Тим майже у всіх регіонах України лишаються перебої з постачаннями автогазу на низці АЗС. Про це enkorr повідомляють спостерігачі й джерела у паливних компаніях.
Найгірша ситуація з постачанням газу на АЗК - у мережі групи «Приват» (ANP, Avias тощо). Зі слів учасників ринку, у вільному продажу газу в мережі немає. «Газу або немає, або продаж тільки за талонами чи через додаток», - прокоментував ситуацію співрозмовник, знайомий із ситуацією, що склалася з автогазом. Згідно з даними enkorr, останній раз компанії вдалося завезти в країну імпортний ресурс 9 листопада.
Не набагато краща ситуація у Prime – на більшості АЗК мережі реалізацію автогазу призупинено.
Є певні проблеми з наявністю газу і в мережі «БРСМ-Нафта». Як зазначають учасники ринку, це пов’язано з недостатньою кількістю газовозів. «Ситуація не критична, газ періодично з’являється в мережі, проте казати про стабільні постачання не виходить», - поділилися в одній із паливних компаній Київської обл.
Відчувається нестача газу і на UPG. Велику кількість газовозів компанії, яка є одним із найбільших імпортерів газу автомобільним транспортом, наразі заблоковано на західному кордоні.
Фіксуються точкові проблеми і в мережах «Авантаж 7» і Motto (західні регіони). Помічені точкові зникнення газу на Socar в Одеській області. Джерело у представництві азербайджанської компанії повідомило, що загалом мережу забезпечено ресурсом, а перебої в реалізації мають нетривалий характер.
Також важка ситуація на багатьох поодиноких АЗС і АГЗП у різних регіонах. Нагадаємо, що джерелами постачань для невеликих паливних операторів, які не мають власного імпорту, є аукціони внутрішніх виробників і пропозиції трейдерів-імпортерів. Разом із тим вартість газу в цих джерелах становить 33 - 35 грн./л на умовах FCA, що не дозволяє утримати конкурентну ціну в роздробі.
У мережах ОККО й WOG зникнень газу не помічено. Також стабільна ситуація в більшості мереж середнього цінового діапазону країни. Наприклад, у BVS, «Автотрансі», RLS й VST запевнили, що на 100% забезпечені ресурсом. «Звичайно, ми не кажемо про залиті бази, однак мережі працюють без будь-яких перебоїв», - пояснює представник однієї з мереж.
Нагадаємо, що основна причина дефіциту газу - блокування автомобільних переходів на україно - польському кордоні. Після широкомасштабного вторгнення РФії в Україну автотранспорт став основним у структурі імпорту автогазу в нашу країну. Наразі доля автомобільних постачань газу в загальному обсязі імпорту зменшується. Якщо в окремі місяці 2023 р. доля автомобільних постачань сягала 75%, то у листопаді - біля 45%.
Зі слів керівника газового напряму ГК «Надєжда» Станіслава Батраченка, перехід ринку на нові канали постачання призвів до суттєвого збільшення товару у дорозі. Він оцінює дефіцит газу на рівні 400 - 500 т на добу і вважає, що такий обсяг можна замістити залізничними постачаннями, але на це потрібен час.
«Ситуація, наприклад, на ПП «Рава-Руська» змінюється щогодини. Вчора (23 листопада - ek) зранку газовози ще якось трохи проїжджали, а вже надвечір усе стало», - розповів один із великих імпортерів.
Крім того, 23 листопада розпочалося блокування четвертого КПП - «Шегині - Медика». Водночас, за повідомленням прикордонників, є непідтверджена інформація щодо намірів страйкарів поширити блокування також на пункт контролю «Нижанкович - Мальховіце». Там електронна черга з вантажних автомобілів на виїзд з України зросла з 1300 до 2000 авто.
Джерело: EnKorr
Ситуация с наличием автогаза на заправках остается напряженной
Средняя розничная стоимость автогаза в Украине за неделю с 20 по 24 ноября увеличилась на 0,70 грн./л до 36,07 грн./л. Об этом свидетельствуют данные мониторинга Консалтинговой группы «А-95».
Как сообщал enkorr, розничные сети проводят акции «черной пятницы», которые продлятся в течение трех дней. Вместе с тем, почти во всех регионах Украины остаются перебои с поставками автогаза на ряде АЗС. Об этом сообщают наблюдатели и источники в топливных компаниях.
Худшая ситуация с поставкой газа на АЗК - в сети группы «Приват» (ANP, Avias и т.п.). По словам участников рынка, в свободной продаже газа в сети нет. «Газа или нет, или продажа только по талонам или через приложение», - прокомментировал ситуацию собеседник, знакомый с ситуацией, которая сложилась с автогазом. Согласно данным enkorr, в последний раз компании удалось завезти в страну импортный ресурс 9 ноября.
Не намного лучше ситуация в Prime - на большинстве АЗК сети реализация автогаза приостановлена.
Есть определенные проблемы с наличием газа и в сети БРСМ-Нефть. Как отмечают участники рынка, это связано с недостаточным количеством газовозов. «Ситуация не критическая, газ периодически появляется в сети, однако говорить о стабильных поставках не получается», - поделились в одной из топливных компаний Киевской обл.
Ощущается нехватка газа и на UPG. Большое количество газовозов компании, которая является одним из крупнейших импортеров газа автомобильным транспортом, заблокирована на западной границе.
Фиксируются точечные проблемы и в сетях Авантаж 7 и Motto (западные регионы). Замечены точечные исчезновения газа на Socar в Одесской области. Источник в представительстве азербайджанской компании сообщил, что в целом сеть обеспечена ресурсом, а перебои в реализации носят непродолжительный характер.
Также тяжелая ситуация на многих АЗС и АГЗП в разных регионах. Напомним, что источниками поставок для небольших топливных операторов, не имеющих собственного импорта, аукционы внутренних производителей и предложения трейдеров-импортеров. Вместе с тем, стоимость газа в этих источниках составляет 33 - 35 грн./л на условиях FCA, что не позволяет удержать конкурентную цену в рознице.
В сетях ОККО и WOG исчезновения газа не замечено. Также стабильна ситуация в большинстве сетей среднего ценового диапазона страны. К примеру, в BVS, «Автотрансе», RLS и VST заверили, что на 100% обеспечены ресурсом. «Конечно, мы не говорим о залитых базах, однако сети работают без каких-либо перебоев», - объясняет представитель одной из сетей.
Напомним, что основная причина дефицита газа - блокирование автомобильных переходов на украино - польской границе. После широкомасштабного вторжения РФ в Украину автотранспорт стал основным в структуре импорта автогаза в нашу страну. В настоящее время доля автомобильных поставок газа в общем объеме импорта уменьшается. Если в отдельные месяцы 2023 г. доля автомобильных поставок достигала 75%, то в ноябре - около 45%.
По словам руководителя газового направления ГК «Надежда» Станислава Батраченко, переход рынка на новые каналы поставок привел к существенному увеличению времени товара в пути. Он оценивает дефицит газа на уровне 400 - 500 т в сутки и считает, что такой объем можно заместить железнодорожными поставками, но на это нужно время.
«Ситуация, например, на ПП «Рава-Русская» меняется каждый час. 23 ноября утром газовозы еще как-то проезжали, а уже к вечеру все стало», - рассказал один из крупных импортеров.
Кроме того, 23 ноября началась блокировка четвертого КПП - «Шегини - Медика». В то же время, по сообщению пограничников, есть неподтвержденная информация о намерениях забастовщиков распространить блокировку также на пункт контроля «Нижанкович - Мальховице». Там электронная очередь из грузовых автомобилей на выезд из Украины выросла с 1300 до 2000 автомобилей.
Источник: EnKorr