Провідний експортер сирої нафти Саудівська Аравія максимізує прибутки від нафтопереробки, імпортуючи безпрецедентну кількість дешевого російського дизельного палива та, у свою чергу, доставляючи рекордні обсяги до Сінгапуру, де паливо може досягти вищої маржі, свідчать дані відстеження суден.
Як повідомляє Reuters, РФії довелося перенаправити обсяги, які вона продавала, до Європи, яка раніше була її домінуючим товарним ринком, після того, як у лютому Європейський Союз заборонив імпорт нафтопродуктів у відповідь на вторгнення Москви в Україну.
За словами трейдерів і аналітиків, це дозволило державному нафтовому гіганту Saudi Aramco збільшити травневий обсяг імпорту до Сінгапуру до рекордних рівнів і заробити на кращому арбітражному нетбеку на сході, ніж у Європі.
«Постачання дизельного палива в Сінгапурі відносно обмежене через обслуговування регіональних нафтопереробних заводів, у той час як поставки на Близькому Сході зростають, що може створити для трейдерів можливості спотового арбітражу для переміщення вантажів (до Сінгапуру)», - сказала керівник відділу аналізу Vortexa APAC Серена Хуанг.
Саудівська Аравія імпортує до 500 тис. т (3,7 млн. барелів) або більше російського дизельного палива в травні, причому більша частина прибуде до Рас Танура, де розташований один із нафтопереробних заводів Saudi Aramco.
У той же час дизель із Саудівської Аравії, який надходить до Сінгапуру, має досягти 400 тис. т - безпрецедентний рівень, згідно з даними Refinitiv, Vortexa та двох галузевих джерел. Джерела попросили залишитися анонімними, оскільки не мають права спілкуватися зі ЗМІ.
Зростання поставок із Саудівської Аравії може поповнити запаси в Сінгапурі, оскільки експорт із Північно-Східної Азії падає під час сезону капітального ремонту нафтопереробних заводів між травнем і липнем, додали джерела.
Однак незрозуміло, чи Саудівська Аравія зберігала частину свого власного виробництва і натомість поставляла переважно російські поставки через обмінні угоди, оскільки обидва мають типові дизельні характеристики.
Згідно з торговими джерелами та даними Refinitiv, російські вантажі сірчаного газойлю з вмістом сірки 10 ppm торгуються зі знижкою приблизно в $30 за барель до котирувань на Близькому Сході, порівняно зі спотовими надбавками в Азії за той самий сорт у 16 центів за барель до котирувань Сінгапуру.
За даними Kpler, експорт дизельного палива з Саудівської Аравії в усьому світі в квітні досяг історичного максимуму в 3,7 млн. т. Очікувалося, що нафтопереробний завод у Джізані, що належить виключно Aramco, збільшить експорт дизельного палива, коли обсяги сирої нафти стабілізуються.
Джерело: EnKorr
Саудовский импорт дизельного горючего из РФ бьет рекорды
Ведущий экспортер сырой нефти Саудовская Аравия максимизирует доходы от нефтепереработки, импортируя беспрецедентное количество дешевого российского дизельного топлива и, в свою очередь, доставляя рекордные объемы в Сингапур, где топливо может достигнуть более высокой маржи, свидетельствуют данные отслеживания судов.
Как сообщает Reuters, РФ пришлось перенаправить объемы, которые она продавала, в Европу, которая раньше была ее доминирующим товарным рынком, после того, как в феврале Европейский Союз запретил импорт нефтепродуктов в ответ на вторжение Москвы в Украину.
По словам трейдеров и аналитиков, это позволило государственному нефтяному гиганту Saudi Aramco увеличить майский объем импорта в Сингапур до рекордных уровней и заработать на лучшем арбитражном нетбеке на востоке, чем в Европе.
«Поставка дизельного топлива в Сингапуре относительно ограничена из-за обслуживания региональных нефтеперерабатывающих заводов, в то время как поставки на Ближнем Востоке растут, что может создать для трейдеров возможности спотового арбитража для перемещения грузов (в Сингапур)», - сказала руководитель отдела анализа Vortexa APAC .
Саудовская Аравия импортирует до 500 тыс. т (3,7 млн. баррелей) или более российского дизельного топлива в мае, причем большая часть прибудет в Рас Танур, где расположен один из нефтеперерабатывающих заводов Saudi Aramco.
В то же время дизель из Саудовской Аравии, поступающий в Сингапур, должен достичь 400 тыс. т – беспрецедентный уровень, согласно данным Refinitiv, Vortexa и двух отраслевых источников. Источники попросили остаться анонимными, потому что не имеют права общаться со СМИ.
Рост поставок из Саудовской Аравии может пополнить запасы в Сингапуре, поскольку экспорт из Северо-Восточной Азии падает в сезон капитального ремонта нефтеперерабатывающих заводов между маем и июлем, добавили источники.
Однако непонятно, сохраняла ли Саудовская Аравия часть своего собственного производства и поставляла преимущественно российские поставки через обменные соглашения, поскольку оба имеют типичные дизельные характеристики.
Согласно торговым источникам и данным Refinitiv, российские грузы серного газойля с содержанием серы 10 ppm торгуются со скидкой примерно в $30 за баррель до котировок на Ближнем Востоке по сравнению со спотовыми надбавками в Азии за тот же сорт в 16 центов за баррель до котировок.
По данным Kpler, экспорт дизельного топлива из Саудовской Аравии во всем мире в апреле достиг исторического максимума в 3,7 млн. т. Ожидалось, что принадлежащий исключительно Aramco нефтеперерабатывающий завод в Джизане увеличит экспорт дизельного топлива, когда объемы сырой нефти стабилизируются.
Источник: EnKorr