Хоча Європейський Союз заборонив російським суднам заходити у свої порти, російські танкери все одно експортують нафтопродукти у Європу, перевантажуючи їх на судна під прапорами країн ЄС.
Про це йдеться в розслідуванні проєкту «Радіо Свобода» и Схеми», журналісти якого проаналізували маршрути російських наливних суден у Чорному морі за допомогою систем моніторингу суден Marine Traffic та Equasis. Журналісти виявили, зокрема, дві налагоджені схеми.
Перша полягає в тому, що наповнені російські танкери виходять з російських портів і зупиняються в Чорному морі поблизу Румунії, де нафта перевантажується на судна під прапорами країн ЄС. Вони вже доправляють нафтопродукти в порти інших країн, включно з країнами ЄС.
Наприклад, 27 липня російський танкер Mekhanik Antonov біля порту Констанца перекачав свій вантаж на танкер із мальтійським прапором Georgia (власник судна - грецька компанія). 28 та 29 липня Georgia доотримав вантаж із російського судна VF Tanker 8, який порожнім повернувся в РФ, а завантажений Georgia 10 серпня розвантажився у тому ж грецькому порту Agioi Theodoroi.
Друга схема відбувається за участю танкера-накопичувача New Legend під прапором Ліберії, який п’ятий місяць непорушно стоїть у морі біля Констанци.
Нафта й нафтопродукти з російських танкерів спершу перевантажуються на New Legend, який своєю чергою перевантажує їх на інше судно. Воно або заходить в європейський порт і розвантажується, або передає вантаж іншому судну, яке і прибуває в європейський порт.
Приміром, 2 липня New Legend дозавантажив мальтійське судно San Sebastian, яке перелило вантаж на грецький танкер Minerva Vaso. А він уже 15 липня вивантажився у країні ЄС - Греції, в порту Agioi Theodoroi.
Російські танкери, задіяні у схемах, належать компанії Volga Shipping бізнесмена Володимира Лісіна. Він очолив рейтинг найбагатших людей РФ за версією російського Forbes у 2022 р.
Нагадаємо, шостий пакет санкцій ЄС, який був ухвалений 3 червня, нагадує експерт, забороняє морський імпорт російської нафти з 5 грудня 2022 р., а з 5 лютого 2023 р. - імпорт нафтопродуктів з РФ. Ембарго зі свого боку Велика Британія оголосила ще 8 березня, обіцяючи, що до кінця року заборонить імпорт російської нафти та нафтопродуктів.
Втім, як виявляється, європейські авіакомпанії не поспішають позбуватися російського пального та на додаток купують його в Індії, заплющуючи очі на те, що воно виготовлене з російської нафти.
Джерело: EnKorr
РФ продолжает экспортировать нефть в ЕС через порты, несмотря на санкции
Хотя Европейский Союз запретил российским судам входить в свои порты, российские танкеры все равно экспортируют нефтепродукты в Европу, перегружая их на суда под флагами стран ЕС.
Об этом говорится в расследовании проекта «Радио Свобода» и «Схемы», журналисты которого проанализировали маршруты российских наливных судов в Черном море с помощью систем мониторинга судов Marine Traffic и Equasis. Журналисты обнаружили, в частности, две отлаженные схемы.
Первая состоит в том, что наполненные российские танкеры выходят из российских портов и останавливаются в Черном море вблизи Румынии, где нефть перегружается на суда под флагами стран ЕС. Они уже доставляют нефтепродукты в порты других стран, включая страны ЕС.
К примеру, 27 июля российский танкер Mekhanik Antonov возле порта Констанца перекачал свой груз на танкер с мальтийским флагом Georgia (владелец судна - греческая компания). 28 и 29 июля Georgia получил груз с российского судна VF Tanker 8, который пустым вернулся в РФ, а загруженный Georgia 10 августа разгрузился в том же греческом порту Agioi Theodoroi.
Вторая схема проходит при участии танкера-накопителя New Legend под флагом Либерии, который пятый месяц неподвижно стоит в море у Констанцы.
Нефть и нефтепродукты из российских танкеров сначала перегружаются на New Legend, который в свою очередь перегружает их на другое судно. Оно либо входит в европейский порт и разгружается, либо передает груз другому судну, которое и прибывает в европейский порт.
К примеру, 2 июля New Legend дозагрузил мальтийское судно San Sebastian, которое перелило груз на греческий танкер Minerva Vaso. А он уже 15 июля выгрузился в стране ЕС - Греции, в порту Agioi Theodoroi.
Российские танкеры, задействованные в схемах, принадлежат компании Volga Shipping бизнесмена Владимира Лисина. Он возглавил рейтинг самых богатых людей РФ по версии российского Forbes в 2022 г.
Напомним, шестой пакет санкций ЕС, принятый 3 июня, напоминает эксперт, запрещает морской импорт российской нефти с 5 декабря 2022 г., а с 5 февраля 2023 г. - импорт нефтепродуктов из РФ. Эмбарго со своей стороны Великобритания объявила еще 8 марта, обещая, что до конца года запретит импорт российской нефти и нефтепродуктов.
Впрочем, как оказывается, европейские авиакомпании не спешат избавляться от российского горючего и вдобавок покупают его в Индии, закрывая глаза на то, что оно изготовлено из российской нефти.
Источник: EnKorr