Накопичення російського ДП в морі підвищує тиск на світові пропозиції

Мільйони барелів російського дизельного палива тимчасово зберігаються на нафтових танкерах, поки країна бореться з наслідками санкцій Європейського Союзу, пише Bloomberg.

За даними Kpler, судна простоюють біля берегів Європи, Африки й Латинської Америки, що є найбільшим накопиченням плавучих сховищ дизельного пального з РФії з початку збору даних у 2016 р. Хоча цей продукт майже напевно буде зрештою звільнено, накопичення вказує на труднощі із заміною покупців російського палива з ЄС. Станом на 5 березня обсяг «зайвого» дизелю складав 4,4 млн. барелів.

«Вони продовжували експортувати його, навіть знаючи, що у них немає місця для цього», - каже Марк Вільямс, директор з досліджень короткострокових нафт Wood Mackenzie Ltd. Якщо плавучі сховища й нерозподілені барелі будуть накопичуватися, відбудеться «різке скорочення експорту дизельного пального».

Заборона ЄС на майже весь морський імпорт дизпального й інших нафтопродуктів з РФії відрізала країну від її основного експортного ринку. Якщо їй не вдасться знайти нових покупців, експорт може бути зменшено, що призведе до скорочення глобальних постачань пального, яке використовується у всьому, від вантажівок до сільськогосподарського обладнання.

Місця накопичення дизельного пального, яке зберігається у плавучих сховищах, включають узбережжя Марокко й Греції - обидва добре відомі місця для перевезення нафтових вантажів із судна на судно, - що може ускладнити відстеження кінцевого пункту призначення.

Тим часом інший вантаж, The Loop, перебуває біля Бразилії, а Meronas знаходиться біля берегової лінії Туреччини.

«Це не те, що розміщення російського дизельного вантажу на ринку неможливо», - сказав Віктор Катона, нафтовий аналітик Kpler, додавши, що «це справді питання часу, і особливо сприйнятливості покупця до ризику, а саме чи можна вважати, що купують російське дизельне пальне».

Кількість дизельного пального з РФії, що зберігається в плавучих сховищах, не може зростати вічно. Якщо він не знайде притулку, то якоїсь миті експорт країни доведеться скоротити. Зрештою це може навіть вплинути на здатність країни переробляти сиру нафту.

Wood Mackenzie очікує, що експорт дизельного пального в країні складе в середньому 750 тис. барелів на день (б/д) у другому кварталі, порівняно з 1,1 млн. у січні.

Більш широке занепокоєння для нафтового ринку полягає в тому, чи скорочення російського експорту дизпального зрештою повернеться до національних операцій з переробки сирої нафти. Через обмежені можливості зберігання ДП значне падіння експорту незабаром змусить російські НПЗ скоротити виробництво.

Wood Mackenzie бачить падіння переробки сирої нафти в країні більш ніж на один мільйон б/д з початку другого кварталу порівняно з січнем.

Джерело: EnKorr

 

Накопление российского ДП в море повышает давление на мировые предложения

Миллионы баррелей российского дизельного топлива временно хранятся на нефтяных танкерах, пока страна борется с последствиями санкций Европейского Союза, пишет Bloomberg.

По данным Kpler, суда простаивают у берегов Европы, Африки и Латинской Америки, являющихся наибольшим накоплением плавучих хранилищ дизельного горючего из РФии с начала сбора данных в 2016 г. Хотя этот продукт почти наверняка будет освобожден, накопление указывает на трудности с заменой покупателей российского топлива из ЕС. По состоянию на 5 марта объем «лишнего» дизеля составлял 4,4 млн баррелей.

«Они продолжали экспортировать его, даже зная, что у них нет места для этого», - говорит Марк Уильямс, директор по исследованиям краткосрочных нефтей Wood Mackenzie Ltd. Если плавучие хранилища и нераспределенные баррели будут накапливаться, произойдет резкое сокращение экспорта дизельного горючего.

Запрет ЕС на весь морской импорт дизтоплива и других нефтепродуктов из РФ отрезал страну от ее основного экспортного рынка. Если ей не удастся найти новых покупателей, экспорт может быть уменьшен, что приведет к сокращению глобальных поставок топлива, используемого во всем, от грузовиков до сельскохозяйственного оборудования.

Места накопления дизельного горючего, хранящегося в плавучих хранилищах, включают побережье Марокко и Греции - оба хорошо известных места для перевозки нефтяных грузов с судна на судно, - что может осложнить отслеживание конечного пункта назначения.

Между тем другой груз The Loop находится возле Бразилии, а Meronas находится у береговой линии Турции.

«Это не то, что размещение российского дизельного груза на рынке невозможно», - сказал Виктор Катона, нефтяной аналитик Kpler, добавив, что «это действительно вопрос времени, и особенно восприимчивости покупателя к риску, а можно ли считать, что покупают российское дизельное горючее».

Количество дизельного горючего из РФии, хранящегося в плавучих хранилищах, не может возрастать вечно. Если он не найдет убежища, то в какой-то момент экспорт страны придется сократить. В конце концов, это может даже повлиять на способность страны перерабатывать сырую нефть.

Wood Mackenzie ожидает, что экспорт дизельного горючего в стране составит в среднем 750 тыс. баррелей в день (б/д) во втором квартале по сравнению с 1,1 млн. в январе.

Более широкая обеспокоенность для нефтяного рынка заключается в том, вернется ли сокращение российского экспорта дизтоплива к национальным операциям по переработке сырой нефти. Из-за ограниченных возможностей хранения ДП существенное падение экспорта скоро вынудит российские НПЗ уменьшить создание.

Wood Mackenzie видит падение переработки сырой нефти в стране более чем на один миллион б/д с начала второго квартала по сравнению с январем.

Источник: EnKorr




Все права защищены © Транспортный бизнес 2008-2024

Перепечатка материалов сайта в полном или сокращенном виде только с письменного разрешения редакции.
Для интернет-изданий при перепечатке обязательна гиперссылка www.tbu.com.ua