У першому півріччі обсяги постачань дизпального й газойлю в порти Латвії збільшилися на 75% - до 883 тис. т, свідчать дані Консалтингової групи «А-95». Головним чинником різкого зростання обсягів перевалки стало надходження кількох великих партій російського продукту на початку року.
Напередодні впровадження нафтопродуктового ембарго у січні до терміналів у Вентспілсі й Ризі потрапило 130 тис. т ДП і газойлю, що були відвантажені з приморська і санкт-петербурга. Загалом у січні латвійські термінали прийняли 360 тис. т дистилятів, що стало рекордним показником для країни за останні кілька років.
На збільшення обсягів перевалки нафтопродуктів у латвійських терміналах певною мірою вплинуло зростання попиту з боку українських компаній. В першому півріччі 2023 р. постачання дизпального з Латвії в Україну зросли ушестеро - до 72 тис. т.
Найбільші обсяги ДП і газойлю перевалює термінал Ventspils Oil, основним оператором якого є торгівельна компанія Vitol. За шість місяців термінал прийняв 586 тис. т дистилятів, що становить 66% загального обсягу перевалки у латвійських портах. Варто зазначити, що значна частка ДП і газойлю, що надходить до Латвії морем, відправляється до інших країн середньо- і дрібнотонажними танкерами. У першому півріччі з латвійських терміналів було відвантажено 509 тис. т продукту.
На початку року відвантаження дистилятів здійснювались до Туреччини, Марокко й Німеччини. Після впровадження ембарго танкери з латвійських портів прямують переважно до портів Польщі та Естонії. Ринок дизпального Латвії невеликий за розміром, згідно з даними GlobalEconomy, країна споживає приблизно 100 тис. продукту щомісяця. При цьому до 60% споживання забезпечується за рахунок постачань дизпального з Литви, де розташований Мажейкяйський НПЗ.
Динаміка місячних обсягів надходжень дизпального й газойлю у латвійські термінали нерівномірна. Це пов’язано з тим, що розміри танкерних партій, які потрапляють на розвантаження, іноді співставні з місячною потребою Латвії у паливі. У червні судна заходили тільки до ризького терміналу. Минулого місяця Vexoil Riga прийняв три танкери зі США, Фінляндії і Швеції загальним обсягом 56 тис. т. В травні у Ventspils Oil розвантажувалось 99 тис. т дизпального з Індії і 68 тис. т - з ОАЕ. Втім, цікавіша географія походження партій продукту, який латвійські компанії продають в Україну. У червні з Латвії відвантажувалося дизпальне, що мало сертифікати ЄС і США. Але половина всього обсягу - 6,5 тис. т - мала казахське походження.
За даними Консалтингової групи «А-95», залізничних і, тим більш, морських постачань дизпального з Казахстану цього року не здійснювалося. Учасники ринку вважають, що нібито як казахський продукт в Україну відвантажується російське дизпальне, яке надійшло до терміналу в Ризі на початку року.
Джерело: EnKorr
Латвийские морские терминалы увеличили объемы перевалки ГП и газойля
В первом полугодии объемы поставок дизтоплива и газойля в порты Латвии увеличились на 75% - до 883 тыс. т, свидетельствуют данные Консалтинговой группы «А-95». Главным фактором резкого роста объемов перевалки явилось поступление нескольких крупных партий российского продукта в начале года.
В преддверии внедрения нефтепродуктового эмбарго в январе в терминалы в Вентспилсе и Риге попало 130 тыс. т ДТ и газойля, которые были отгружены из приморска и санкт-Петербурга. В январе латвийские терминалы приняли 360 тыс. т дистиллятов, что стало рекордным показателем для страны за последние несколько лет.
На увеличение объемов перевалки нефтепродуктов в латвийских терминалах в какой-то мере повлиял рост спроса со стороны украинских компаний. В первом полугодии 2023 г. поставки дизтоплива из Латвии в Украину выросли в шесть раз - до 72 тыс. т.
Наибольшие объемы ДП и газойля переваливают терминал Ventspils Oil, основным оператором которого является торговая компания Vitol. За шесть месяцев терминал принял 586 тыс. т дистиллятов, что составляет 66% общего объема перевалки в латвийских портах. Стоит отметить, что значительная доля ГП и газойля, поступающего в Латвию по морю, отправляется в другие страны средне- и мелкотоннажными танкерами. В первом полугодии из латвийских терминалов было отгружено 509 тысяч тонн продукта.
В начале года отгрузки дистиллятов осуществлялись в Турцию, Марокко и Германию. После внедрения эмбарго танкеры из латвийских портов направляются преимущественно в порты Польши и Эстонии. Рынок дизтоплива Латвии невелик по размеру, согласно данным GlobalEconomy, страна потребляет примерно 100 тыс. продукта ежемесячно. При этом до 60% потребления обеспечивается за счет поставок дизтоплива из Литвы, где расположен Мажейкяйский НПЗ.
Динамика месячных объемов поступлений дизтоплива и газойля в латвийские терминалы неравномерна. Это связано с тем, что размеры попадающих на разгрузку танкерных партий иногда сопоставимы с месячной потребностью Латвии в топливе. В июне суда заходили только в рижский терминал. В прошлом месяце Vexoil Riga принял три танкера из США, Финляндии и Швеции общим объемом 56 тыс. т. В мае у Ventspils Oil разгружалось 99 тыс. т дизтоплива из Индии и 68 тыс. т - из ОАЭ. Впрочем, более интересна география происхождения партий продукта, который латвийские компании продают в Украине. В июне из Латвии отгружалось дизтопливо, что имело сертификаты ЕС и США. Но половина всего объема - 6,5 тыс. т - имела казахское происхождение.
По данным Консалтинговой группы А-95, железнодорожных и, тем более, морских поставок дизтоплива из Казахстана в этом году не осуществлялось. Участники рынка считают, что якобы как казахский продукт в Украину отгружается российское дизтопливо, поступившее в терминал в Риге в начале года.
Источник: EnKorr