Танкери тіньового флоту Ірану допомагають перевозити російську нафту після вступу у дію нових санкцій проти РФії у грудні, пише The Financial Times.
Щонайменше 16 суден, які входили до тіньового флоту, що дозволяв Ірану порушувати санкції США, почали відвантажувати російську нафту протягом останніх двох місяців. До цього сплеску лише дев’ять суден перейшли на російський маршрут протягом дев’яти місяців з початку повномасштабної війни РФії проти України.
Аналіз свідчить, що обсяги російської нафти, яка перевозиться суднами іранського тіньового флоту, зросли з менш ніж 3 млн. барелів у листопаді до більш ніж 9 млн. барелів у січні.
Судноплавні брокери та аналітики кажуть, що РФія заманює власників танкерів і операторів преміальними ставками, оскільки прагне захистити своє основне джерело експортних надходжень від західних заходів, таких як обмеження цін на нафту, встановлене G7.
Така премія щонайменше на 50% перевищує ринкові ставки, а в деяких випадках може навіть перевищувати 100%. Як наслідок, тіньове перевезення російської нафти стає більш привабливим, ніж іранської. Західні санкції проти РФії є менш обтяжливими, ніж санкції США проти Ірану.
Зокрема, судноплавні брокери кажуть, що наявність стелі цін замість універсального ембарго робить торгівлю з РФією більш привабливою, ніж торгівлю з Іраном або іншими країнами, що перебувають під жорсткими санкціями, такими як Венесуела. Судновласники та оператори з меншою ймовірністю порушать ці заходи, якщо зможуть довести, що їм було повідомлено, що російське паливо продається за ціну в межах ліміту.
Деякі з суден, які зараз обслуговують російський маршрут, є суднами, які раніше вважалися частиною тіньового флоту Москви. За оцінками суднових брокерів, він складається з близько 100 суден.
Зусилля РФії створити «тіньовий флот» спрямовані на подолання міжнародних обмежень на експорт нафти, накладених на неї через війну проти України. Серед них, зокрема, ембарго ЄС на морський імпорт, яке набуває чинності 5 грудня, та встановлення коаліцією, до якої входять 27 країн Євросоюзу, США, Канада, Японія, Велика Британія та Австралія, цінової стелі на морські перевезення російської нафти, після чого найбільші західні страхові компанії перестануть страхувати судна, які транспортують нафту з РФії за ціною, вищою $60 за барель.
На початку червня Євросоюз затвердив шостий пакет економічних та персональних санкцій проти Росії і Білорусі у зв’язку з російським військовим вторгненням до України. Основною складовою шостого пакета санкцій стала заборона на імпорт російської нафти морем. Ембарго набрало чинності з 5 грудня 2022 р. для нафти та з 5 лютого 2023 р. для нафтопродуктів.
Крім того, коаліція, до якої входять 27 країн Євросоюзу, США, Канада, Японія, Велика Британія та Австралія, встановила цінову стелю на морські перевезення російської нафти поза ЄС, після чого найбільші західні страхові компанії перестали страхувати судна, які транспортують нафту з РФії за ціною, вищою $60 за барель.
Джерело: Порти України
Иранский теневой флот танкеров помогает РФии перевозить подсанкционную нефть
Танкеры теневого флота Ирану помогают перевозить российскую нефть после вступления в действие новых санкций против РФии в декабре, пишет The Financial Times.
По меньшей мере, 16 судов, входивших в теневой флот, позволявший Ирану нарушать санкции США, начали отгружать российскую нефть в течение последних двух месяцев. До этого всплеска только девять судов перешли на российский маршрут в течение девяти месяцев с начала полномасштабной войны РФ против Украины.
Анализ свидетельствует, что объемы российской нефти, перевозимой судами иранского теневого флота, выросли с менее чем 3 млн. баррелей в ноябре до более 9 млн. баррелей в январе.
Судоходные брокеры и аналитики говорят, что РФ заманивает владельцев танкеров и операторов премиальными ставками, поскольку стремится защитить свой основной источник экспортных поступлений от западных мер, таких как ограничение цен на нефть, установленное G7.
Такая премия, по меньшей мере, на 50% превышает рыночные ставки, а в некоторых случаях может даже превышать 100%. Как следствие, теневая перевозка российской нефти становится более привлекательной, чем иранской. Западные санкции против РФии менее обременительны, чем санкции США против Ирана.
В частности, судоходные брокеры говорят, что наличие потолка цен вместо универсального эмбарго делает торговлю с РФ более привлекательной, чем торговля с Ираном или другими странами, находящимися под жесткими санкциями, такими как Венесуэла. Судовладельцы и операторы с меньшей вероятностью нарушат эти меры, если смогут доказать, что им было сообщено, что российское топливо продается по цене в пределах лимита.
Некоторые из судов, которые сейчас обслуживают российский маршрут, являются судами, ранее считавшимися частью теневого флота Москвы. По оценкам судовых брокеров, он состоит из около 100 судов.
Усилия РФии создать «теневой флот» направлены на преодоление международных ограничений на экспорт нефти, наложенных на нее из-за войны войны против Украины. Среди них, в частности, эмбарго ЕС на морской импорт, которое вступает в силу 5 декабря, и установление коалицией, в которую входят 27 стран Евросоюза, США, Канада, Япония, Великобритания и Австралия, ценовой потолок на морские перевозки российской нефти, после чего крупнейшие западные страховые компании перестанут страховать суда, транспортирующие нефть из РФ по цене выше $60 за баррель.
В начале июня Евросоюз утвердил шестой пакет экономических и персональных санкций против России и Белоруссии в связи с российским военным вторжением в Украину. Основной составляющей шестого пакета санкций явился запрет на импорт российской нефти морем. Эмбарго вступило в силу с 5 декабря 2022 г. для нефти и с 5 февраля 2023 г. для нефтепродуктов.
Кроме того, коалиция, в которую входят 27 стран Евросоюза, США, Канада, Япония, Великобритания и Австралия, установила ценовой потолок на морские перевозки российской нефти вне ЕС, после чего крупнейшие западные страховые компании перестали страховать суда, транспортирующие нефть из РФ за ценой выше $60 за баррель.
Источник: Порти України