Уряд Грузії оголосив тендер на будівництво глибоководного порту Анаклія. Про це повідомила прес-служба Міністерства економіки та сталого розвитку країни.
Протягом кількох місяців міністерство визначить найкращого інвестора проекту із залученням міжнародних консультантів. Водночас держава оновить існуючі інженерно-екологічні дослідження та розпочне певні передексплуатаційні будівельні роботи, необхідні для порту.
Після визначення переможця спільно з обраним інвестором буде створено спільну керуючу компанію, в якій держава буде власником 51% акцій, а приватний партнер - 49%. Це буде формат державно-приватного співробітництва, в рамках якого спільна компанія забезпечить залучення коштів, необхідних для реалізації проекту, доведе до кінця будівельні роботи порту та розпочне його роботу.
Згідно з планом, перша черга порту Анаклія має досягти пропускної спроможності 7,8 млн. т на рік.
Пошуки інвестора для будівництва порту Анаклія грузинська влада веде вже не перший рік. Так, у 2017 р. будівництво нового порту розпочали, проте досить швидко призупинили. Пізніше, у січні 2020 р., влада розірвала контракт з «Консорціумом розвитку Анаклія», оскільки інвестор так і не зміг виконати фінансових зобов’язань.
Рішення про будівництво глибоководного порту в Анаклія було ухвалене владою Грузії для збільшення транзитного потенціалу країни та для підключення до проекту «Нового Шовкового шляху», який має з’єднати Схід та Захід. Будівництво нового порту розпочалося у грудні 2017 р., а у липні 2018 р. розпочато роботи з поглиблення дна до 16 м.
У Грузії працюють два порти - у Батумі та Поті, при цьому основний вантажопотік на сьогодні проходить через Поті. Мінусом цього порту є його глибина - зараз порт не здатний приймати судна місткістю понад 1,5 тис. TEU.
Джерело: Порти України
Грузия объявила тендер на строительство глубоководного порта Анаклия
Правительство Грузии объявило тендер на строительство глубоководного порта Анаклия. Об этом сообщила пресс-служба Министерства экономики и устойчивого развития страны.
В течение нескольких месяцев министерство определит лучшего инвестора проекта по привлечению международных консультантов. В то же время государство обновит существующие инженерно-экологические исследования и приступит к определенным предэксплуатационным строительным работам, необходимым для порта.
После определения победителя совместно с избранным инвестором будет создана совместная управляющая компания, в которой государство будет владельцем 51% акций, а частный партнер – 49%. Это будет формат государственно-частного сотрудничества, в рамках которого совместная компания обеспечит привлечение средств, необходимых для реализации проекта, доведет до конца строительные работы порта и приступит к его работе.
Согласно плану, первая очередь порта Анаклия должна добиться пропускной способности 7,8 млн. т в год.
Поиски инвестора для строительства порта Анаклия грузинские власти ведут уже не первый год. Да, в 2017 г. строительство нового порта приступили, однако довольно быстро приостановили. Позже, в январе 2020 г., власти расторгли контракт с «Консорциумом развития Анаклия», поскольку инвестор так и не смог выполнить финансовые обязательства.
Решение о строительстве глубоководного порта Анаклия было принято властями Грузии для увеличения транзитного потенциала страны и для подключения к проекту «Нового Шелкового пути», который должен соединить Восток и Запад. Строительство нового порта началось в декабре 2017 г., а в июле 2018 г. начаты работы по углублению дна до 16 м.
В Грузии работают два порта - в Батуми и Поти, при этом основной грузопоток на сегодняшний день проходит через Поти. Минусом этого порта является его глубина - сейчас порт не способен принимать суда вместимостью более 1,5 тыс. TEU.
Источник: Порти України