Європейська комісія та Європейський інвестиційний банк (ЄІБ) розробили стратегію з інтеграції залізничних мереж України, Молдови та Євросоюзу. Її оприлюднено на сайті Єврокомісії.
Основний висновок проведеного європейськими інституціями дослідження полягає в необхідності побудови в Україні та Молдові нової магістральної мережі колії 1435 мм, яка працюватиме паралельно з теперішньою мережею 1520 мм. При цьому євроколія 1435 мм буде призначена для швидкісних перевезень (міжнародні пасажирські потяги, Інтерсіті, перевезення вантажів в контейнерах і на платформах), тоді як колія 1520 мм обслуговуватиме повільніший транспорт (місцеві та регіональні пасажирські потяги, великовагові вантажі. Зазначається, що розвиток магістральної мережі 1435 мм здійснюватиметься поетапно - з заходу на схід.
Запропонована стратегія визначає три основні етапи. На першому етапі повинна бути збудована євроколія 1435 мм від кордону з Польщею (Мостиська) до Львова та у Молдові від Кишинева до кордону з Румунією. Другий етап передбачає будівництво євроколії 1435 мм між Львовом та Києвом, створення другого коридору на півночі України - від Польщі (Дорогуськ) до Києва та з’єднання Львова з Чопом. Третій етап - продовження євроколії від Києва на схід, до Харкова та Дніпра, а також розширення мережі на заході та півдні України: від Польщі (Рава-Руська) до Львова, від Львова - до кордону з Румунією (через Івано-Франківськ і Чернівці), від Одеси - до Кишинева.
Загальна вартість трьох етапів - близько €11,5 млрд. (перший - €700 млн., другий - €5,9 млрд., третій - €4,9 млрд.).
Надалі можливе розширення залізничної мережі 1435 мм до таких великих українських міст, як Запоріжжя, Херсон, Миколаїв, Маріуполь, Донецьк, Луганськ та Севастополь (чотири останніх перебувають під тимчасовою окупацією).
«Будівництво першої європейської залізничної колії в Україні й Молдові, що дозволить з’єднати їхні залізниці з Польщею і Румунією, наблизить ці країни до єдиного ринку ЄС. Завдяки цьому дослідженню ми закладаємо основу для довгострокових рішень, підтримуючи Україну в її торгівлі і відновленні», - заявила членкиня Єврокомісії з транспорту Адіна Велян.
Відповідність залізничних ліній України й Молдови європейському стандарту ширини колії, за її словами, також покращить умови для поїздок громадян цих країн до Європи.
Проведене дослідження передбачає, що європейська ширина колії на лініях до Львова і Кишинева має бути впроваджена «як перший крок до покращення сполучення між Польщею та Україною, а також між Румунією й Молдовою».
У дослідженні, крім того, оцінюється, як нові лінії європейського стандарту ширини взаємодіятимуть з іншою мережею залізниць цих країн, де, як і раніше, використовуватиметься широка колія.
Джерело: Порти України
Еврокомиссия предлагает построить железную дорогу с колеей 1435 мм в Харьков и Кишенев
Европейская комиссия и Европейский инвестиционный банк (ЕИБ) разработали стратегию интеграции железнодорожных сетей Украины, Молдовы и Евросоюза. Она обнародована на сайте Еврокомиссии.
Основной вывод проведенного европейскими институтами исследования заключается в необходимости построения в Украине и Молдове новой магистральной сети пути 1435 мм, которая будет работать параллельно с нынешней сетью 1520 мм. При этом европуть 1435 мм будет предназначена для скоростных перевозок (международные пассажирские поезда, Интерсити, перевозка грузов в контейнерах и на платформах), тогда как путь 1520 мм будет обслуживать более медленный транспорт (местные и региональные пассажирские поезда, тяжеловесные грузы. 1435 мм будет осуществляться поэтапно - с запада на восток.
Предложенная стратегия определяет три основных этапа. На первом этапе должен быть построен евроколея 1435 мм от границы с Польшей (Мостиска) до Львова и в Молдове от Кишинева до границы с Румынией. Второй этап предполагает строительство евроколеи 1435 мм между Львовом и Киевом, создание второго коридора на севере Украины – от Польши (Дорогуск) до Киева и соединения Львова с Чопом. Третий этап - продолжение европути от Киева на восток, до Харькова и Днепра, а также расширение сети на западе и юге Украины: от Польши (Рава-Русская) до Львова, от Львова - до границы с Румынией (через Ивано-Франковск и Черновцы), от Одессы – до Кишинева.
Общая стоимость трех этапов - около €11,5 млрд. (первый - €700 млн., второй - €5,9 млрд., третий - €4,9 млрд.).
В дальнейшем возможно расширение железнодорожной сети 1435 мм в такие крупные украинские города, как Запорожье, Херсон, Николаев, Мариуполь, Донецк, Луганск и Севастополь (четыре последних находятся под временной оккупацией).
«Строительство первого европейского железнодорожного пути в Украине и Молдове, которое позволит соединить их железные дороги с Польшей и Румынией, приблизит эти страны к единому рынку ЕС. Благодаря этому исследованию мы закладываем основу для долгосрочных решений, поддерживая Украину в ее торговле и восстановлении», - заявила член Еврокомиссии по транспорту Адина Велян.
Соответствие железнодорожных линий Украины и Молдовы европейскому стандарту ширины пути, по ее словам, также улучшит условия для поездок граждан этих стран в Европу.
Проведенное исследование предусматривает, что европейская ширина колеи на линиях во Львов и Кишинев должна быть внедрена «как первый шаг к улучшению сообщения между Польшей и Украиной, а также между Румынией и Молдовой».
В исследовании, кроме того, оценивается, как новые линии европейского стандарта ширины будут взаимодействовать с другой сетью железных дорог этих стран, где по-прежнему будет использоваться широкий путь.
Источник: Порти України