Морські порти Рені, Ізмаїл та Усть-Дунайськ у травні 2023 р. обробили понад 3 млн. т вантажів, що є абсолютним рекордом місячної перевалки для портів цього регіону. Про це свідчать оперативні дані ДП «Адміністрація морських портів України» (АМПУ).
«Розвиток Дунайського кластеру - це одне із пріоритетних завдань нашого підприємства. Вже зараз відомі світові компанії інвестують в розвиток портових потужностей та флоту на Дунаї - що дозволяє постійно збільшувати обсяг експорту та імпорту продукції. Цього місяця державні та приватні стивідорні компанії оновили свої історичні рекорди. Таких плідних результатів ми досягли завдяки відповідальним та злагодженим діям бізнесу, команди АМПУ та Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури», - прокоментував голова АМПУ Юрій Литвин.
Крім цього, зазначив Ю.Литвин, розвиток портів Дунайського кластеру перебуває у пріоритеті європейських партнерів України - Єврокомісія та Дунайська комісії у співробітництві з адміністрацією Нижнього Дунаю, Міністерством транспорту Румунії, опікуються проблемою збільшення пропускної спроможності Сулінського каналу, адже від цього також залежить продуктивна робота портів Дунайського регіону.
У лютому МІУ повідомило про збільшення прохідної осадки суден на ділянці від 0-го кілометра гирла Бистре р.Дунай до 77-го км Кілійського гирла до 6,5 м, а від 77-го км до 116-го км Кілійського гирла - до 7 м. Рік тому максимальна осадка становила тільки 3,9 м.
Після відновлення паспортних глибин на українській ділянці р.Дунай Дунайські порти досягли рекордного значення в 12 суднозаходів та 90 тис. т на добу. У березні 2023 р. перевалка встановила абсолютний місячний рекорд у 2,8 млн. т, і добовий рекорд - у 93,8 тис. т.
Україна найближчим часом розпочне консультації з Єврокомісією, Румунією та країнами-членами міжнародних екологічних конвенцій щодо питання днопоглиблення української частини Дунаю, яке забезпечить прохідну осадку суден 7,2 м, на одному рівні із Сулинським каналом на румунській ділянці.
У 2022 р. дунайські порти збільшили обробку вантажів до 16,5 млн. т з 5,5 млн. т у 2021 р. Після проведення робіт із підтримки оголошених глибин та гідроспоруд в акваторіях морських портів планується, що у 2023 р. вантажообіг сягне 23 млн. т.
Джерело: Порти України
Дунайские порты установили абсолютный рекорд перевалки в мае
Морские порты Рени, Измаил и Усть-Дунайск в мае 2023 г. обработали более 3 млн. т грузов, что является абсолютным рекордом месячной перевалки для портов этого региона. Об этом свидетельствуют оперативные данные ГП «Администрация морских портов Украины» (АМПУ).
«Развитие Дунайского кластера - это одна из приоритетных задач нашего предприятия. Уже сейчас известные мировые компании инвестируют в развитие портовых мощностей и флота на Дунае, что позволяет постоянно увеличивать объем экспорта и импорта продукции. В этом месяце государственные и частные стивидорные компании обновили свои исторические рекорды. Таких плодотворных результатов мы добились благодаря ответственным и слаженным действиям бизнеса, команды АМПУ и Министерства развития общин, территорий и инфраструктуры», - прокомментировал глава АМПУ Юрий Литвин.
Кроме этого, отметил Ю.Литвин, развитие портов Дунайского кластера находится в приоритете европейских партнеров Украины - Еврокомиссия и Дунайская комиссии в сотрудничестве с администрацией Нижнего Дуная, Министерством транспорта Румынии, заботятся о проблеме увеличения пропускной способности Сулинского канала, ведь от этого также зависит производительная работа Дунайский регион.
В феврале МИУ сообщило об увеличении проходной осадки судов на участке от 0-го километра гирла Быстрое р.Дунай до 77-го км Килийского устья до 6,5 м, а от 77-го км до 116-го км Килийского гирла - до 7 м. Год назад максимальная осадка составляла всего 3,9 м.
После восстановления паспортных глубин на украинском участке р.Дунай Дунайские порты достигли рекордного значения в 12 судов и 90 тыс. т в сутки. В марте 2023 г. перевалка установила абсолютный месячный рекорд в 2,8 млн. т, и суточный рекорд - в 93,8 тыс. т.
Украина в ближайшее время приступит к консультациям с Еврокомиссией, Румынией и странами-членами международных экологических конвенций по вопросу дноуглубления украинской части Дуная, которое обеспечит проходную осадку судов 7,2 м, на одном уровне с Сулинским каналом на румынском участке.
В 2022 г. дунайские порты увеличили обработку грузов до 16,5 млн. т с 5,5 млн. т в 2021 г. После проведения работ по поддержке объявленных глубин и гидросооружений в акваториях морских портов планируется, что в 2023 г. грузооборот достигнет 23 млн. т.
Источник: Порти України