Держстивідора «Білгород-Дністровський МТП» не вдалося приватизувати з першої спроби

Перший аукціон з приватизації єдиного майнового комплексу ДП «Білгород-Дністровський морський торговельний порт (МТП)» не відбувся через відсутність заявок учасників. Про це повідомив начальник регіонального відділення Фонду державного майна (ФДМ) по Одеській та Миколаївській областях Олександр Славський.

Аукціон був запланований на 3 березня 2023 р. у системі «Prozorro.Продажі». Стартова ціна активу повинна була становити 187,574 млн. грн.

«Відверто, ми самі здивовані, адже стільки зацікавлених як серед українських, так й іноземних компаній, скільки цікавились цим портом, ще не було в нашому досвіді. Часом таке буває: ринок вважає ціну зависокою. Чи це дійсно так? У нас вже було таке: на другому аукціоні ціна зростає більше, ніж була на першому», - написав Славський у Facebook.

Наступні торги з пониженням ціни заплановано на 13 березня. Стартова ціна - 93,7 млн. грн. На думку Славського, причини, чому майно держстивідора не вдалося продати на першому приватизаційному аукціоні, є суто ринковими.

«По-перше, порт на Дунаї - один з небагатьох діючих в повному обсязі наразі в країні. Обʼєкт у Білгород-Дністровську працює зараз як «сухий порт». По-друге, загальна вартість. До ціни, що ви бачите на аукціоні, додайте 20% ПДВ. А у випадку з Білгород-Дністровським портом, додайте погашення боргів (що на кінець року становили близько 100 млн. грн.). У будь-якому випадку: різний бізнес був зацікавлений, тож чекаємо на другий аукціон», - підсумував керівник регіонального відділення ФДМ.

Білгород-Дністровський МТП розташований на західному березі Дністровського лиману, розміщується на 59 га основної виробничої території порту та понад 5 га території портового пункту Бугаз у селищі Затока. Підприємство спеціалізується на перевантажені лісних вантажів, мінеральних добрив, залізорудних окатків, металопродукції та зернових вантажів. Захід суден здійснюється підхідним каналом морської частини Дністровсько-Царгородського гирла довжиною 1,5 км і Дністровсько-Лиманської частини - 14,5 км, глибина підхідного каналу - 3 м (паспортна - 3,5 - 4,5 м).

До складу обʼєкту також входять 9 суден, 4 тепловози, 18 портальних кранів та 56 транспортних засобів (частина транспорту надана в оренду).

У квітні ДП «Білгород-Дністровський МТП» розпочало роботу у форматі транспортно-логістичного центру до відкриття Чорного моря для судноплавства.

До повномасштабного російського вторгнення Кабінет міністрів планував приватизацію державних стивідорних компаній, які працюють у трьох малих морських портах України. Зокрема, конкурс на приватизацію ДП «Білгород-Дністровський МТП» планувалося оголосити у першому кварталі 2022 р. У травні 2021 р. його майно було передане під управління ФДМ.

У середині січня відбувся аукціон з продажу єдиного майнового комплексу ДП «Усть-Дунайський МТП». В ході торгів його вартість збільшилася в 3,3 разу порівняно зі стартовою - до 201 млн. грн.

Джерело: «Укрінформ»

 

Госстивидору «Белгород-Днестровский МТП» не удалось приватизировать с первой попытки

Первый аукцион по приватизации единого имущественного комплекса ГП «Белгород-Днестровский морской торговый порт (МТП)» не состоялся из-за отсутствия заявок участников. Об этом сообщил начальник регионального отделения Фонда государственного имущества (ФГИ) по Одесской и Николаевской областям Александр Славский.

Аукцион был запланирован на 3 марта 2023 г. в системе Prozorro.Продажи. Стартовая цена актива должна составлять 187,574 млн. грн.

«Откровенно, мы сами удивлены, ведь столько заинтересованных как среди украинских, так и иностранных компаний, сколько интересовались этим портом, еще не было в нашем опыте. Иногда такое бывает: рынок считает цену слишком высокой. Это действительно так? У нас уже было такое: на втором аукционе цена растет больше, чем на первом», - написал Славский в Facebook.

Следующие торги с понижением цены запланированы на 13 марта. Стартовая цена - 93,7 млн. грн. По мнению Славского, причины, почему имущество госстивидора не удалось продать на первом приватизационном аукционе, сугубо рыночные.

«Во-первых, порт на Дунае - один из немногих действующих в полном объеме сейчас в стране. Объект в Белгороде-Днестровске работает сейчас как «сухой порт». Во-вторых, общая стоимость. К цене, которую вы видите на аукционе, прибавьте 20% НДС. А в случае с Белгород-Днестровским портом, добавьте погашение долгов (которые на конец года составляли около 100 млн. грн.). В любом случае: разный бизнес был заинтересован, поэтому ждем второго аукциона», - подытожил руководитель регионального отделения ФГИ.

Белгород-Днестровский МТП расположен на западном берегу Днестровского лимана, размещается на 59 га основной производственной территории порта и более 5 га территории портового пункта Бугаз в поселке Затока. Предприятие специализируется на перегружении лесных грузов, минеральных удобрений, железорудных окатков, металлопродукции и зерновых грузов. Запад судов осуществляется подходным каналом морской части Днестровско-Царьградского устья протяженностью 1,5 км и Днестровско-Лиманской части – 14,5 км, глубина подходного канала - 3 м (паспортная - 3,5 - 4,5 м).

В состав объекта также входят 9 судов, 4 тепловоза, 18 портальных кранов и 56 транспортных средств (часть транспорта предоставлена в аренду).

В апреле ГП «Белгород-Днестровский МТП» приступило к работе в формате транспортно-логистического центра до открытия Черного моря для судоходства.

До полномасштабного российского вторжения Кабинет министров планировал приватизацию государственных стивидорных компаний, работающих в трех малых морских портах Украины. В частности, конкурс на приватизацию ГП «Белгород-Днестровский МТП» планировалось объявить в первом квартале 2022 г. В мае 2021 г. его имущество было передано в управление ФГИ.

В середине января прошел аукцион по продаже единого имущественного комплекса ГП «Усть-Дунайский МТП». В ходе торгов его стоимость увеличилась в 3,3 раза по сравнению со стартовой - до 201 млн. грн.

Источник: «Укрінформ»




Все права защищены © Транспортный бизнес 2008-2024

Перепечатка материалов сайта в полном или сокращенном виде только с письменного разрешения редакции.
Для интернет-изданий при перепечатке обязательна гиперссылка www.tbu.com.ua