Цього тижня вартість автомобільних партій газу на східних терміналах Польщі майже не змінилася. З урахуванням транспорту до українського кордону пропозиції польських компаній перебували у межах $799 - 865/т. На балтійських базисах пропан-бутанова суміш здорожчала на $9 - 12/т - до $785 - 847/т. Але кілька опитаних компаній повідомило enkorr, що цього тижня вони не укладали нових угод, оскільки немає чіткого розуміння, коли придбаний газ потрапить в Україну.
«Нічого нового не купували, поки що намагаємося вивезти старі обсяги», - каже один із київських трейдерів. Через страйки на кордоні українські компанії тепер мають проблеми не тільки з виїздом у Польщу, а й з в’їздом в Україну. Польські перевізники блокують проїзд на трьох важливих для паливних компаній КПП: «Дорогуськ - Ягодин», «Корчова - Краківець» і «Гребінне - Рава-Руська». Зокрема через «Дорогуськ - Ягодин» їде більше половини польського ресурсу й майже всі партії, що постачаються з країн Балтії.
Перепони на польському кордоні змушують компанії шукати газ на інших напрямках - в Угорщині, Сербії, Албанії. Тут трейдери стикаються з труднощами на кшталт дорогої логістики чи неповного пакету документів. «Є цікава пропозиція з Албанії. Але, на жаль, у цій країні немає торговельно-промислової палати, яка б могла видати сертифікат потрібного зразка», - розповідає один з трейдерів.
Черги на південних і західних кордонах сприяють зростанню попиту на залізничний ресурс. Як наслідок, спотові партії газу у вагонах дорожчають. Так, із початку листопада, коли компанії розмитнювали залізничні партії газу за $760 - 860/т на західному кордоні України, ціни зросли в середньому на $40 - 50. «Цього тижня ми продали партію ПБТ за $900/т DAP Ізов», - повідомив польський трейдер.
Залізничні партії пропану в балтійських портах Польщі цього тижня здешевшали на $20/т, до $740 - 760/т, через зменшення європейських котирувань. Зокрема вартість пропану зменшилася на $11/т, до $481/т на CIF NWE.
З урахуванням транспорту до українського кордону морський газ коштуватиме $850 - 860/т DAP Ягодин/Ізов. «Постачальники пропонують вагони на споті за $870 - 900/т. За формулою обсяги будуть дешевшими, адже котирування CIF помітно впали», - каже один з імпортерів.
Вартість залізничних партій на білорусько-польському кордоні майже не змінилася й становить $488 - 515/т DAP Brest.
На південному напрямку зберігається дефіцит скрапленого газу. Автомобільні партії газу в Галаці цього тижня продавалися за $795 - 815/т. Зі слів учасників ринку, 10 - 11 листопада в Галац має прибути судно з американським газом. Також наступного тижня очікується надходження продукту у Мангалію. Але покупці кажуть, що продукт, який прямує в румунські порти, майже весь продано.
«Обсяги в Румунії продані на місяць уперед», - повідомив один з імпортерів. Трейдери будуть відвантажувати продукт з високим вмістом пропану. «Бутану наразі немає за адекватною ціною. Добре, що починається зима», - зазначив румунський постачальник.
Джерело: EnKorr
Блокада польских границ подогревает спрос на железнодорожный импорт LPG
На этой неделе стоимость автомобильных партий газа на восточных терминалах Польши почти не изменилась. С учетом транспорта на украинскую границу предложения польских компаний находились в пределах $799 - 865/т. На балтийских базисах пропан-бутановая смесь подорожала на $9 – 12/т – до $785 – 847/т. Но несколько опрошенных компаний сообщило enkorr, что на этой неделе они не заключали новых соглашений, поскольку нет четкого понимания, когда приобретенный газ попадет в Украину.
«Ничего нового не покупали, пока пытаемся вывезти старые объемы», - говорит один из киевских трейдеров. Из-за забастовок на границе украинские компании теперь испытывают проблемы не только с выездом в Польшу, но и с въездом в Украину. Польские перевозчики блокируют проезд на трех важных для топливных компаний КПП: «Дорогуск - Ягодин», «Корчёва - Краковец» и «Гребинное – Рава-Русская». В частности, через «Дорогуск - Ягодин» едет более половины польского ресурса и почти все партии, поставляемые из стран Балтии.
Преграды на польской границе заставляют компании искать газ по другим направлениям - в Венгрии, Сербии, Албании. Здесь трейдеры сталкиваются с трудностями вроде дорогостоящей логистики или неполного пакета документов. «Есть интересное предложение из Албании. Но, к сожалению, в этой стране нет торгово-промышленной палаты, которая могла бы выдать сертификат нужного образца», - рассказывает один из трейдеров.
Очереди на южных и западных границах способствуют росту спроса на железнодорожный ресурс. Как следствие, спотовые партии газа в вагонах дорожают. Так, с начала ноября, когда компании растаможивали железнодорожные партии газа за $760-860/т на западной границе Украины, цены выросли в среднем на $40-50. «На этой неделе мы продали партию ПБТ за $900/т DAP Изов», - сообщил польский трейдер.
Железнодорожные партии пропана в балтийских портах Польши на этой неделе подешевели на $20/т, до $740 - 760/т из-за уменьшения европейских котировок. В частности, стоимость пропана уменьшилась на $11/т, до $481/т на CIF NWE.
С учетом транспорта к украинской границе морской газ обойдется в $850 - 860/т DAP Ягодин/Изов. «Поставщики предлагают вагоны на споте за $870 – 900/т. По формуле объемы будут дешевле, ведь котировки CIF заметно упали», - говорит один из импортеров.
Стоимость железнодорожных партий на белорусско-польской границе почти не изменилась и составляет $488 - 515/т DAP Brest.
На южном направлении сохраняется дефицит сжиженного газа. Автомобильные партии газа в Галаке на этой неделе продавались за $795 - 815/т. По словам участников рынка, 10 - 11 ноября в Галац должно прибыть судно с американским газом. Также на следующей неделе ожидается поступление продукта в Мангалию. Но покупатели говорят, что продукт, направляющийся в румынские порты, почти весь продан.
«Объемы в Румынии проданы на месяц вперед», - сообщил один из импортеров. Трейдеры будут отгружать продукт с высоким содержанием пропана. «Бутан пока нет по адекватной цене. Хорошо, что начинается зима», - отметил румынский поставщик.
Источник: EnKorr