Українська зернова асоціація (УЗА) офіційно звернулася до виконавчого віцепрезидента, комісара з питань торгівлі Єврокомісії Валдіса Домбровскіса з пропозицією створити альтернативні маршрути експорту зерна з України до європейських портів з подальшим відвантаженням до третіх країн. Про це повідомила прес-служба УЗА.
В асоціації пропонують Єврокомісії збільшити експорт «Шляхами солідарності» на 1 - 1,5 млн. т на місяць, компенсувавши частину витрат європейських перевізників та портів, що здійснюють транзит українського зерна. На думку аграріїв, це приведе до суттєвого зменшення вартості перевезення зерна та дасть можливість українським аграріям беззбитково вивезти надлишки зерна до країн, що потребують українського зерна, та стабілізувати глобальну продовольчу безпеку.
УЗА просить ЄС запровадити «зелені коридори» для української сільськогосподарської продукції до морських портів країн Балтії, Німеччини, Нідерландів, Хорватії, Італії та Словенії. Зокрема, аграрії пропонують перенести санітарний, фітосанітарний та ветеринарний контроль з пунктів пропуску на кордоні з Україною на територію країни призначення.
Крім цього, в асоціації просять запровадити субсидії від Європейської комісії для компенсації європейським перевізникам додаткових логістичних витрат на транзитні перевезення та часткової компенсації європейським портам так званих портових витрат на українське зерно.
Згідно з повідомленням, збільшити обсяги експорту зернових та олійних культур «Шляхами солідарності» можна за рахунок портів країн Балтії (Клайпеда та інші), Німеччини (Росток, Гамбург), Нідерландів (Роттердам), Хорватії (Рієка), Італії (Трієст) та Словенії (Копер). Зазначається, що ці маршрути мало задіяні через складність і вартість логістики порівняно з іншими маршрутами, зокрема, різниця в ціні становить приблизно €30-40 за т.
В УЗА нагадують, що у 2022 р. Україна зібрала понад 73 млн. т зернових та олійних культур, а експорт у 2022 - 2023 маркетинговому році (МР, липень 2022 - червень 2023) становив близько 58 млн. т. Понад 29 млн. т зернових та олійних було експортовано українськими чорноморськими портами у межах «Зернової ініціативи», трохи більше 15 млн. т - дунайськими портами і близько 14 млн. т - залізницею та автотранспортом.
Цього року українські виробники можуть зібрати близько 69 млн. т зернових та олійних культур, а прогнозований обсяг експорту у 2023-2024 МР може скласти близько 45 млн. т. Також Україна експортує олію та шроти - близько 9 - 10 млн. т на рік.
Джерело: Порти України
Аграрии просят Еврокомиссию создать «зеленые коридоры» для экспорта украинского зерна
Украинская зерновая ассоциация (УЗА) официально обратилась к исполнительному вице-президенту, комиссару по вопросам торговли Еврокомиссии Валдису Домбровскису с предложением создать альтернативные маршруты экспорта зерна из Украины в европейские порты с последующей отгрузкой в третьи страны. Об этом сообщила пресс-служба УЗА.
В ассоциации предлагают Еврокомиссии увеличить экспорт «Путями солидарности» на 1 - 1,5 млн. т в месяц, компенсировав часть расходов европейских перевозчиков и портов, осуществляющих транзит украинского зерна. По мнению аграриев, это приведет к существенному уменьшению стоимости перевозки зерна и позволит украинским аграриям безубыточно вывезти излишки зерна в страны, нуждающиеся в украинском зерне, и стабилизировать глобальную продовольственную безопасность.
УЗА просит ЕС ввести «зеленые коридоры» для украинской сельскохозяйственной продукции в морские порты стран Балтии, Германии, Нидерландов, Хорватии, Италии и Словении. В частности, аграрии предлагают перенести санитарный, фитосанитарный и ветеринарный контроль по пунктам пропуска на границе с Украиной на территорию страны назначения.
Кроме того, в ассоциации просят ввести субсидии от Европейской комиссии для компенсации европейским перевозчикам дополнительных логистических расходов на транзитные перевозки и частичной компенсации европейским портам так называемых портовых расходов на украинское зерно.
Согласно сообщению, увеличить объемы экспорта зерновых и масличных культур «Путями солидарности» можно за счет портов стран Балтии (Клайпеда и др.), Германии (Росток, Гамбург), Нидерландов (Роттердам), Хорватии (Риека), Италии (Триест) и Словении. Отмечается, что эти маршруты мало задействованы из-за сложности и стоимости логистики по сравнению с другими маршрутами, в частности разница в цене составляет примерно €30 - 40 за т.
В УЗА напоминают, что в 2022 г. Украина собрала более 73 млн. т зерновых и масличных культур, а экспорт в 2022 - 2023 маркетинговом году (МР, июль 2022 - июнь 2023) составлял около 58 млн. т и более 29 млн. т. ной инициативы», чуть более 15 млн. т - дунайскими портами и около 14 млн. т - железной дорогой и автотранспортом.
В этом году украинские производители могут собрать около 69 млн т зерновых и масличных культур, а прогнозируемый объем экспорта в 2023-2024 МГ может составить около 45 млн т. Также Украина экспортирует масло и шроты - около 9 - 10 млн т в год.
Источник: Порти України