08.11.2023 :: 17:23
Вимоги польських страйкарів безперспективні - М.Найєм
Вимоги польських перевізників щодо повернення дозволів для України безперспективні, тому що угоду про лібералізацію вантажних перевезень автотранспортом, яку було підписано між ЄС і Україною, а не з окремими країнами, ратифікували всі члени Євросоюзу. Про це написав голова Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури Мустафа Найєм на своїй сторінці у Facebook.
Як зазначає М.Найєм, коментуючи розпочату польськими перевізниками акцію блокування трьох пунктів пропуску на кордоні, «зараз дуже важливо спокійно декларувати та зафіксувати дві важливі тези. Перше: Україна не має наміру навіть обговорювати повернення до дозвільної системи. Угода про лібералізацію вантажних перевезень була ратифікована й погоджена усіма членами ЄС і підписана між Європейським союзом та Україною, а не якоюсь окремою країною.
…Друге. Головною причиною підписання Угоди про вантажні перевезення автомобільним транспортом були порушення Угоди про поглиблену і всеохоплюючу зону вільної торгівлі (ЗВТ) між Україною та ЄС. Війна лише прискорила цей процес, за що ми вдячні усім нашим сусідам і партнерам».
Він пояснив, що Угода про ЗВТ забороняє погіршувати умови взаємного доступу на ринок, тоді як Польща надала Україні 2016 р. квоту у 200 тис. дозволів, 2021 р. - вже 120 тис., при зростанні загального товарообігу з країнами ЄС майже на 45%.
Глава Держагентства додав, що Польща також прямо порушувала права України, зокрема ст.5 «Свобода транзиту» Генеральної угоди з тарифів і торгівлі, до якої Україна долучилася 5 лютого 2008 р. і яка передбачає свободу транзиту через територію кожної сторони маршрутами, найбільш зручними для міжнародного транзиту.
«Наприклад, лише у 2021 р. через кризу з польськими дозволами ми втратили до €500 млн. тільки тому, що дозволи елементарно закінчились, а нові польська сторона давати відмовилась. Хто пам'ятає, ринок тоді просто став», - підкреслив М.Найєм.
Він наголосив, що дозвільна система була штучним бар'єром для здійснення вільної торгівлі, обмежуючи не лише двосторонню торгівлю, а й транзит наших товарів країнами ЄС.
Нагадаємо, вже третю добу польські перевізники блокують три пункти пропуску - «Корчова-Краківець», «Гребінне - Рава-Руська», «Дорогуськ - Ягодин» - на кордоні з ЄС, через що там зібралися багатокілометрові черги.
Джерело: EnKorr
Требования польских забастовщиков бесперспективны - М.Найем
Требования польских перевозчиков по возвращению разрешений для Украины бесперспективны, потому что соглашение о либерализации грузовых перевозок автотранспортом, подписанное между ЕС и Украиной, а не с отдельными странами, ратифицировали все члены Евросоюза. Об этом написал глава Государственного агентства восстановления и развития инфраструктуры Мустафа Найем на своей странице в Facebook.
Как отмечает Н.Найем, комментируя начатую польскими перевозчиками акцию блокирования трех пунктов пропуска на границе, «сейчас очень важно спокойно декларировать и зафиксировать два важных тезиса. Первое: Украина не намерена даже обсуждать возвращение в разрешительную систему. Соглашение о либерализации грузовых перевозок было ратифицировано и согласовано всеми членами ЕС и подписано между Европейским союзом и Украиной, а не какой-либо отдельной страной.
…Второе. Главной причиной подписания Соглашения о грузовых перевозках автомобильным транспортом были нарушения Соглашения об углубленной и всеобъемлющей зоне свободной торговли (ЗСТ) между Украиной и ЕС. Война только ускорила этот процесс, за что мы благодарны всем нашим соседям и партнерам».
Он пояснил, что Соглашение о ЗСТ запрещает ухудшать условия взаимного доступа на рынок, тогда как Польша предоставила Украине в 2016 г. квоту в 200 тыс. разрешений, в 2021 г. - уже 120 тыс., при росте общего товарооборота со странами ЕС почти на 45%.
Глава Госагентства добавил, что Польша также прямо нарушала права Украины, в частности ст.5 «Свобода транзита» Генерального соглашения по тарифам и торговле, к которому Украина присоединилась 5 февраля 2008 г. и которое предусматривает свободу транзита через территорию каждой стороны маршрутами, наиболее удобными для международного транзита
«Например, только в 2021 г. из-за кризиса с польскими дозволами мы потеряли до €500 млн. только потому, что дозвола элементарно закончились, а новые польская сторона давать отказалась. Кто помнит, рынок тогда просто стал», - подчеркнул Н.Найем.
Он подчеркнул, что разрешительная система была искусственным барьером для осуществления свободной торговли, ограничивая не только двустороннюю торговлю, но транзит наших товаров по странам ЕС.
Напомним, уже третьи сутки польские перевозчики блокируют три пункта пропуска - «Корчева-Краковец», «Гребинное - Рава-Русская», «Дорогуск - Ягодин» – на границе с ЕС, из-за чего там собрались многокилометровые очереди.
Источник: EnKorr |