01.03.2023 :: 17:56
Ставки фрахту на морські перевезення контейнерів уповільнили падіння у лютому
Ставки фрахту на морські перевезення контейнерів у світі у лютому сповільнили падіння до 1% з 13,3% у січні, свідчать дані шведської аналітичної компанії Xeneta. Загалом із серпня 2022 р., коли почалося зниження ставок, індекс Xeneta Shipping Index (XSI) втратив 22% свого значення.
«З огляду на відсутність попиту, складні макроекономічні умови, зниження спотових ставок та наростаючий надлишок виробничих потужностей у галузі, спостерігачі, можливо, очікували на продовження різкої тенденції до зниження довгострокових контрактів. Проте вражаючі показники для американського експортного бенчмарку з підвищенням на 16,5% зупинили зниження, підштовхнувши цей конкретний транспортний коридор до своїх історичних максимумів», - зазначив генеральний директор Xeneta Патрік Берглунд.
Проте у провідних світових коридорах все ще спостерігається значне зниження. Крім зростання темпів експорту до США, більшість стрілок вказують рішуче вниз.
Субіндекс імпорту в США впав на 3,9%, але все ще на 79,86% вище, ніж у цей же час минулого року. Два з маршрутів, що входять до цього XSI, кинули виклик загальній тенденції: Східне узбережжя Південної Америки - Східне узбережжя США та Південна частина Африки - Східне узбережжя США показали своє перше зростання з листопада 2022 року - на 13% та 8% відповідно.
В Азійсько-Тихоокеанському регіоні (АТР) обидва показники знизилися: темпи імпорту знизилися у лютому на 4,4%, хоча й фіксують зростання на 13% у річному обчисленні, а найважливіший експортний індикатор індексу XSI знизився на 4,6%. Хоча експортний індикатор послідовно скорочувався протягом останніх місяців, він все ж таки в 3,4 рази більше, ніж у січні 2020 р.
У Європі індекс XSI в імпортних перевезеннях зріс на 3,5% на тлі високих ставок імпорту в Середземне море зі Східного та Західного узбережжя США (при цьому середні за всіма довгостроковими ставками, що діють, зросли на 86% і 49% відповідно). Нині цей показник зріс на 31,6% у річному обчисленні. Експорт рухався у протилежному напрямку: XSI знизився у лютому на 2,6%, хоча й виявився на 65,3% вищим, ніж в аналогічному місяці минулого року. Дані Xeneta показали стійке зниження у всіх напрямках, при цьому експорт із країн Середземного моря до Кореї та Японії скоротився найбільше.
«Таким чином, ситуація для перевізників, які борються за збереження обсягів перевезень вантажів, залишається дуже складною, і це має продовжувати впливати на ставки в майбутньому», - вважає Берглунд.
Хоча останні цифри мало радують перевізників, у Xeneta зазначають, що при оцінці поточного падіння ринку важливо мати уявлення про перспективу.
«Шість місяців зниження ставок, природно, викликають велике занепокоєння у співтовариства перевізників, як і той факт, що фундаментальні показники залишаються складними у найближчому майбутньому. Але це не означає, що відправники вантажів раптово бачать вигідні ціни на свої вантажі. Так, вони перемагають у переговорах, особливо враховуючи той факт, що спотові ставки настільки низькі, але довгострокові контракти залишаються історично високими», - зауважив Берглунд.
За його словами, навіть за поточної низхідної траєкторії глобальний XSI залишається на 43% вищим порівняно з аналогічним періодом минулого року. І якщо порівнювати із січнем 2020 р., то ставки зросли на 207,7%.
Джерело: Порти України
Ставки фрахта на морские перевозки контейнеров замедлили падение в феврале
Ставки фрахта на морские перевозки контейнеров в мире в феврале замедлили падение до 1% с 13,3% в январе, свидетельствуют данные шведской аналитической компании Xeneta. В целом, с августа 2022 г., когда началось снижение ставок, индекс Xeneta Shipping Index (XSI) потерял 22% своего значения.
«Учитывая отсутствие спроса, сложные макроэкономические условия, снижение спотовых ставок и нарастающий избыток производственных мощностей в отрасли, наблюдатели, возможно, ожидали продолжения резкой тенденции к снижению долгосрочных контрактов. Однако впечатляющие показатели для американского экспортного бенчмарка с повышением на 16,5% остановили понижение, подтолкнув этот конкретный транспортный коридор к своим историческим максимумам», - отметил генеральный директор Xeneta Патрик Берглунд.
Однако в ведущих мировых коридорах все еще наблюдается значительное понижение. Помимо роста темпов экспорта в США большинство стрелок указывают решительно вниз.
Субиндекс импорта в США упал на 3,9%, но все еще на 79,86% выше, чем в это время прошлого года. Два из входящих в это XSI маршруты бросили вызов общей тенденции: Восточное побережье Южной Америки - Восточное побережье США и Южная часть Африки - Восточное побережье США показали свой первый рост с ноября 2022 года - на 13% и 8% соответственно.
В Азиатско-Тихоокеанском регионе (АТР) оба показателя снизились: темпы импорта снизились в феврале на 4,4%, хотя и фиксируют рост на 13% в годовом исчислении, а важнейший экспортный индикатор индекса XSI снизился на 4,6%. Хотя экспортный индикатор последовательно сокращался за последние месяцы, он все же в 3,4 раза больше, чем в январе 2020 г.
В Европе индекс XSI в импортных перевозках вырос на 3,5% на фоне высоких ставок импорта в Средиземное море с Восточного и Западного побережья США (при этом средние по действующим долгосрочным ставкам выросли на 86% и 49% соответственно). В настоящее время этот показатель вырос на 31,6% в годовом исчислении. Экспорт двигался в противоположном направлении: XSI снизился в феврале на 2,6%, хотя оказался на 65,3% выше, чем в аналогичном месяце прошлого года. Данные Xeneta показали устойчивое снижение по всем направлениям, при этом экспорт из стран Средиземного моря в Корею и Японию сократился больше всего.
«Таким образом, ситуация для перевозчиков, борющихся за сохранение объемов перевозок грузов, остается очень сложной, и это должно продолжать влиять на ставки в будущем», - считает Берглунд.
Хотя последние цифры мало радуют перевозчиков, Xeneta отмечают, что при оценке текущего падения рынка важно иметь представление о перспективе.
«Шесть месяцев снижения ставок, естественно, вызывают большую обеспокоенность у сообщества перевозчиков, как и тот факт, что фундаментальные показатели остаются сложными в ближайшем будущем. Но это не значит, что отправители грузов внезапно видят выгодные цены на свои грузы. Да, они побеждают в переговорах, особенно учитывая тот факт, что спотовые ставки настолько низки, но долгосрочные контракты остаются исторически высокими», - отметил Берглунд.
По его словам, даже при текущей нисходящей траектории глобальный XSI остается на 43% выше по сравнению с аналогичным периодом прошлого года. И если сравнивать с январем 2020 г., то ставки выросли на 207,7%.
Источник: Порти України |