17.02.2023 :: 17:20
Опубліковано проєкт закону про мінімальні запаси нафти та нафтопродуктів
Кабінет Міністрів подав на розгляд Верховної Ради законопроєкт №9024 про мінімальні запаси нафти та нафтопродуктів. Текст проєкту опубліковано на сайті ВР.
«Метою ухвалення цього документу «є забезпечення підвищення рівня енергетичної безпеки держави й забезпечення безперервного постачання нафти та нафтопродуктів на внутрішній ринок України у разі виникнення кризової ситуації на ринку нафти та нафтопродуктів», - йдеться у пояснювальній записці до документа.
Згідно з документом, суб’єкти нафтового ринку зобов’язані будуть формувати мінімальні запаси продукту і періодично поновлювати його, а також звітувати про ці запаси через електронну систему репортингу.
Мінімальні запаси нафти і нафтопродуктів, які повинні зберігатися під час кризової ситуації, мають охопити 90 днів середньодобового чистого імпорту або 61 день середньодобового внутрішнього споживання.
Документ встановлює і вимоги до обсягів цих запасів: для суб’єктів, які працюють на ринку понад два роки, - 5% середньозваженого річного обсягу імпорту та/або продажу за останні два роки; для суб’єктів, які працюють менше ніж два роки, - 5% середньозваженого обсягу імпорту та/або продажу за останній квартал з поступовим досягненням вимог, які застосовуються до операторів ринку, що працюють довше.
Сама електронна система репортингу визначається законопроєктом як інформаційно-комунікаційна система, що забезпечує інформацію про мінімальні запаси, їх облік, рух цих мінімальних запасів, а також інформацію від суб’єктів нафтового ринку щодо обсягів виробництва, запасів, імпорту й реалізації продукту (включаючи скраплений газ).
Окрім того, до електронного репортингу буде вноситися інформація від лабортаторій щодо якості продукту. Власником і розпорядником системи визначається держава в особі органу центральної виконавчої влади, який забезпечує формування і реалізує державну політику в паливно-енергетичному комплексі.
Визначається законопроєктом і кризова ситуація на ринку, за настання якої може бути використано мінімальні запаси.
Кризовою ситуацією на ринку нафти і нафтопродуктів ініціатори документу визначають ситуацію «порушення балансу попиту і пропозиції (…), спричинене різким і неочікуваним зменшенням пропозиції (…) на національному та/або міжнародному рівні, а також різкими коливаннями цін (…), у результаті чого обсяги споживання нафти й нафтопродуктів на внутрішньому ринку країни значно перевищують обсяги їх постачання».
Відповідно до норм документу, мінімальні запаси до моменту застосування норм закону про настання кризової ситуації на ринку є недоторканими, вони вилучаються з цивільного обігу і не можуть використовуватися у комерційних цілях. У подальшому їх розподіл визначає оператор ринку, тобто орган виконавчої влади.
У разі якщо власники АЗС не формуватимуть резервів нафти та нафтопродуктів, на них чекає штраф обсягом 100% вартості несформованого запасу.
Джерело: EnKorr
Опубликован проект закона о минимальных запасах нефти и нефтепродуктов
Кабинет Министров подал на рассмотрение Верховной Рады законопроект №9024 о минимальных запасах нефти и нефтепродуктов. Текст проекта опубликован на сайте ВР.
«Целью принятия этого документа является обеспечение повышения уровня энергетической безопасности государства и обеспечение непрерывной поставки нефти и нефтепродуктов на внутренний рынок Украины в случае возникновения кризисной ситуации на рынке нефти и нефтепродуктов», - говорится в пояснительной записке к документу.
Согласно документу, субъекты нефтяного рынка обязаны будут формировать минимальные запасы продукта и периодически обновлять его, а также отчитываться об этих запасах через электронную систему репортинга.
Минимальные запасы нефти и нефтепродуктов, которые должны храниться в кризисной ситуации, должны охватить 90 дней чистого среднесуточного импорта или 61 день среднесуточного внутреннего потребления.
Документ устанавливает и требования к объемам этих запасов: для субъектов, работающих на рынке более двух лет - 5% средневзвешенного годового объема импорта и/или продаж за последние два года; для субъектов, работающих менее двух лет, - 5% средневзвешенного объема импорта и/или продажи за последний квартал с постепенным достижением требований, применяемых к дольше операторам рынка.
Сама электронная система репортинга определяется законопроектом как информационно-коммуникационная система, обеспечивающая информацию о минимальных запасах, их учете, движении этих минимальных запасов, а также информацию от субъектов нефтяного рынка относительно объемов производства, запасов, импорта и реализации продукта (включая сжиженный газ ).
Кроме того, в электронный репортинг будет вноситься информация от лабортаторий по качеству продукта. Владельцем и распорядителем системы определяется государство в лице органа центральной исполнительной власти, обеспечивающего формирование и реализующую государственную политику в топливно-энергетическом комплексе.
Определяется законопроектом и кризисная ситуация на рынке, при наступлении которой могут быть использованы минимальные запасы.
Кризисной ситуацией на рынке нефти и нефтепродуктов инициаторы документа определяют ситуацию «нарушение баланса спроса и предложения (…), вызванное резким и неожиданным уменьшением предложения (…) на национальном и/или международном уровне, а также резкими колебаниями цен (…), в результате чего объемы потребления нефти и нефтепродуктов на внутреннем рынке страны значительно превышают объемы их снабжения».
Согласно нормам документа, минимальные запасы до момента применения норм закона о наступлении кризисной ситуации на рынке неприкосновенны, они изымаются из гражданского обращения и не могут использоваться в коммерческих целях. В дальнейшем их распределение определяет оператор рынка, то есть орган исполнительной власти.
В случае если владельцы АЗС не будут формировать резервы нефти и нефтепродуктов, их ждет штраф в объеме 100% стоимости несформированного запаса.
Источник: EnKorr |