Поиск
Расширенный поиск

Главная О проекте Новости Статьи Дайджест Законы

Все статьи
Темы дня
Отраслевая политика
Грузопотоки
Рынки и компании
Машиностроение
Энергоресурсы
Происшествия
Морское пиратство



новости




законодательная база

Расп. КМУ №415-р от 29.04.2015 "О внесении изм. в приложение к расп. КМУ от 26 июня 2013 №466"



Расп. КМУ №358-р от 15.04. 2015 г. "Об изм. классификации пункта пропуска через госграницу для морского сообщения "Ильичевский рыбный порт"



Расп. КМУ от 08.04.2015 г. №315-р «О назначении Федорко И.П. замгенерального директора Госадминистрации жд транспорта Украины»

Подписка на рассылку  
Експрес
12.04.2010 :: 09:45
Схеми Кирпи

Лише через одне пiдприємство, що належить високопоставленим партфункцiонерам БЮТу, за 16 днiв реалiзовано сумнiвних операцiй на сотнi мiльйонiв грн.

ПРИПИНИТИ НЕ МОЖНА ПРОДОВЖИТИ

Травень-червень 2009-го. Уся країна обговорює таємнi плани Януковича i Тимошенко щодо створення нової гiпотетичної коалiцiї ПР i БЮТ. Саме тодi у пресi виринув i текст проекту коалiцiйно ї угоди. Щонайменше один з її пунктiв точно заслуговував на посилену увагу людей, якi хочуть збагнути, чому наша країна така бiдна, а в той самий час вулицями мiст їздять тисячi найдорожчих автомобiлiв найпрестижнiших марок. Цей пункт звучав так: «За взаємною згодою припинити подальше використання державних коштiв міністерств та вiдомств для фiнансування партiйної дiяльностi».

Ця iсторiя, звiсно, не має прямого зв’язку з фактами, що будуть викладенi далi, але саме вони реанiмували в пам’ятi цей фрагмент потенційно ї домовленостi двох великих партiй. I, як пригадуєте, їхнi домовленостi в останню мить були зiрванi. А це, мабуть, слiд розумiти й так, що вiдсутнiсть взаємної згоди щодо припинення незаконного використання бюджетних коштiв означає негласну згоду на подальше продовження подiбних операцiй.

СВЯТО АНКЕРА А3_2

31 грудня 2009 - 15 сiчня 2010 року. Державне пiдприємство «Укрзалiзничпостач» оголошує про результати вiдкритих торгiв iз закупiвлi вузлiв та деталей для потреб «Укрзалiзницi». А зараз вмостiться зручнiше у крiслi i тримайтесь за поручнi.

31 грудня 2009 року, в останнiй день року, коли люди активно заправляють олiв’є майонезом, «Укрзалiзничпостач» оголошує переможця торгiв згiдно з оголошенням №32450. Перший лот на суму 307 мiльйонiв 593 тисячі грн. виграло ТОВ «Корпорація Колiйнi Ремонтнi Технологiї». Другий лот на суму 169 мiльйонiв 841 тисяча грн. виграло... Правильно, ТОВ «Корпорацiя Колiйнi Ремонтнi Технологiї»! Третiй лот на суму 174 мiльйони 549 тисяч грн. виграло...Ви вгадали, ТОВ «корпорація Колiйнi Ремонтнi Технологiї»! Цiкава деталь, а скептики скажуть, що це просто збiг: до першого туру виборiв президента залишаються лiченi днi.

Iдемо далi. 15 сiчня 2010 року «Укрзалiзничпостач» оголошує переможця торгiв згiдно з оголошенням №33574. Лот на суму 232 мiльйони 861 тисяча грн. здобуває... Ви не помилились, ТОВ «Корпорація Колiйнi Ремонтнi Технологiї»! I знову цiкава деталь, i знову скептики можуть сказати, що це просто збiг: до другого туру виборiв президента залишаються лiченi днi. Предметом цих закупiвель на загальну суму майже 885 мiльйонiв грн. були з’єднувачi, скрiплення i т.д., а також цiкавий вирiб, що назива ється анкер закладний А3-2.

НАША СПРАВА

Спробуймо розшифрувати, що все це може означати. У лютому 2008 року керівником «Укрзалiзницi» стає Михайло Костюк. З його розлого ї бiографiї виберемо найцiкавiшi штрихи. У нiй зазнача ється, що в 1983 роцi вiн розпочав свою кар’єру залізничника на посадi бригадира колiї. Потiм був дорожнім майстром, головним iнженером. Ми навмисне акценту ємо на цьому увагу, бо так стає зрозумiлим, що, перебуваючи на всiх цих посадах, Михайло Дмитрович мав можливість дуже скрупульозно вивчити застосування кожного вузла, деталi, з’єднання i т.д. у колiйному господарствi.

У червнi 2009 року в розмовi, що зафiксована документально, начальник залiзницi скаже таке: - Чи можу я вiдверто сказати, чия я людина? Звiсно, можу. Я - людина чоловiка, котрий зображений на портретi. Вважаю, що його дiї як керiвника гiднi наслiдування, а трагiчна доля - серйозних висновкiв. Хто ж був на портретi, на який вказав Михайло Костюк?

Георгiй Михайлович Кирпа, людина, яку 27 грудня 2004 знайшли застріленою у власному будинку в Бортничах пiд Києвом. За офіційною версiєю, вiн двiчi стрiляв собі в голову з пiстолета.

Звичайно, тут треба додати, що державне пiдприємство «Укрзалiзничпостач» перебуває під прямим контролем керівника «Укрзалiзницi». А тепер уважно проаналiзуймо, хто стоїть за цим загадковим ТОВ «Корпорація Колiйнi Ремонтнi Технологiї», яке так легко здобувало перемоги у торгах на сотнi мiльйонiв грн.ь. Засноване це пiдприємство у 2003 роцi, вже незабаром його президентом став Ярослав Дубневич. Про цю людину, випускника ПТУ №32 i закрiйника 5-го розряду, публiчно вiдомо дуже мало.

Певний час, на початку 90-х, вiн разом з рiдним братом пробував заробляти на пошиттi дефіцитного тодi взуття. Цей бiзнес швидко зазнав краху. А незабаром через потрібних людей Дубневич знаходить виходи на Львівську залiзницю. Вiн налагоджу є в колишнiх колгоспних примiщеннях примiтивне виробництво пластмасових деталей - втулок та iзоляторiв.

«Ми не зупинились на цьому i запропонували залiзницi комплекснi послуги», - прокоментує вiн цей перiод свого життя. А розквiт «залiзничного» бiзнесу був закладений тодi, коли Дубневич познайомився з тодішнім начальником Львiвсько ї залiзницi Георгієм Кирпою.

Про характер цих стосунків можна найкраще сказати словами самого Дубневича: «Справжнім iдеалом для мене в тi часи був Георгiй Кирпа... Кирпа нiколи не забував про людей, про їх добробут... Я працював над деякими проектами пiд його керiвництвом».

Отже, коли ми вимовля ємо прiзвища Костюк i Дубневич, то розумiємо, що свого часу вони мали спiльний знаменник. Цей знаменник - саме Георгiй Кирпа. Можна навiть припустити, що iснувала схема, за якою Кирпа ставив завдання, Костюк здiйснював операційну роботу з боку залiзницi, а Дубневич забезпечував усе iнше. Комплексно.

СПIЛЬНI ДАЛЕКОГЛЯДНI ПРОЕКТИ

Щоб не ворушити обтяжливими спогадами пам’ять покiйного, згадаємо лише деякi документи,що окреслюють спільні iнтереси Кирпи, Костюка та Дубневича. Такi документи - це патенти на винаходи. Є щонайменше кiлька документiв, де в даних про винахiдника зазначаються три прiзвища - Кирпа, Костюк та Дубневич.

Ось просто уявiть собі таку ситуацiю. Чинний мiнiстр транспорту (а на той час, згiдно з указом Леонiда Кучми, Георгій Кирпа стає мiністром i в.о. керiвника «Укрзалiзницi»), чиновник «Укрзалiзницi» i нiкому не вiдомий приватний пiдприємець збираються разом, напосiдливо труть лоби, докладають титанічних розумових зусиль, щоб зрозумiти, як удосконалити роботу колійного господарства.

Ну де вони це роблять? У кабiнетi мiнiстра? У вихiднi, вiдiрвавшись від iнших справ? Доволi абсурдна фантазiя, особливо якщо пам’ятати, що залiзниця утримує та фiнансу є сотнi працівників вiдомчих науково-дослiдницьких iнституцiй, вузiв i т.д. Спостережливi люди звертають увагу i на те, що, наприклад, у бiографiї одного з цих авторитетних винахiдникiв, пана Дубневича, чiтко зазначенi дати навчання в ПТУ, однак вiдсутнi дати здобуття вищої освiти. А також впадає у вічi те, що бiльшiсть нагород, якi згадуються в послужному списку Дубневича, можна придбати за невеликi грошi в спеціалізованих захiдних фiрмах. Тодi чому саме патенти об’єднали цих трьох таких рiзних людей? Як кажуть деякi поiнформованi особи, цю схему запропонував особисто Георгiй Миколайович, думаючи масштабно i стратегiчно. Патенти - це шлях до колосальних фiнансових ресурсiв, викладений надiйно i далекоглядно.

Зрозумiли це i Костюк, i Дубневич. Цi двоє продовжують реєструвати на свої прiзвища все новi й новi патенти аж до 2009 року. Зрозуміло, уже без Кирпи. Цікаво, до речі, чи слідство перевірило версію про можливу причетн ість до вбивства винахідника Георгія Кирпи винахідників Дубневича і Костюка? Навiть зайнявши крісло Кирпи у якості керiвника «Укрзалiзницi», Михайло Костюк знаходить час пiдписувати спільно з Дубневичем заявки декларацiйних патентiв на кориснi моделi. Тут варто згадати п. 5 Закону України «Про охорону прав на винаходи i кориснi моделi», у якiй зазначено: «Патент надає його власнику виключне право забороняти iншим особам використовувати винахiд (корисну модель) без його дозволу» Отже, якщо взяти до уваги, що власником бiльшостi патентiв стало ТОВ «Корпорацiя Колiйнi Ремонтнi Технологiї», а колектив винахiдникiв склада ється зi згаданих вище осiб, логiка деяких наступних подiй у закупiвельнiй полiтицi державного монополiста вимальову ється доволi просто. Коло замкнулося.

А НАМ СВОЄ РОБИТЬ

Чи вас здивує пiсля прочитаного, що пiсля призначення на посаду керівника «Укрзалiзницi» Михайла Костюка пiдприємства Дубневича починають активно перемагати у торгах цього державного пiдприємства? На рахунки фiрм, якi контролюють Дубневичi, надходять сотнi мiльйонiв грн.. Грошi йдуть не лише на ТОВ «Корпорацiя Колiйнi Ремонтнi Технологiї», але й на iншi пiдконтрольнi структури, наприклад, ТзОВ «Передзвiн», яке отримує сотнi мiльйонiв грн.ь за поставку дизпального на залiзницю. Може, ви знаєте такий нафтопереробний завод пiд назвою ТзОВ «Передзвiн»? Ха-ха!

Звичайно, посадовi особи залiзницi обурюватимуться, прочитавши ці рядки, але заради повноти картини слiд згадати i думку тих людей, якi звертають увагу на те, що значна частина асортименту згаданих вище торгiв - це товари, точний облiк використання яких забезпечити дуже важко.

Лише кiлька операцiй, здiйснених пiдприємствами Дубневича з державною «Укрзалiзницею» впродовж кiлькох останніх мiсяцiв, сягнули суми, що майже дорiвнює двом мiльярдам грн.! Зважте, що саме в цей перiод залiзниця перебуває у станi технiчного дефолту, не розрахувавшись своєчасно за ранiше отриманими iноземними кредитами. Простим працiвникам залiзницi значно скоротили заробiтну плату, лише за один квартал фонд заробiтно ї плати зменшився на 500 мiльйонiв грн.ь!

Конфлiкт iнтересiв? Корупцiя? Припинiть, це не про нашу країну. За останнi роки активи пiдприємств Дубневича зростають як на дрiжджах. Вони активно купують комунальне майно, розширюють земельнi володiння.

Деякi патенти реєструються ще й з участю брата Дубневича, ще більш одiозної особи, активного партфункцiонера БЮТу, члена виборчого координаційного штабу БЮТу. Дубневичi починають нарощувати політичні зв’язки. Пiд вплив Дубневичiв потрапляє особистий адвокат Юлiї Тимошенко Вiктор Швець.

До речi, цiкаво, чи знала про всi цi оборудки Юля Тимошенко у той час, коли сидiла у крiслi прем’єра? Цiкаво, чи правду кажуть тi люди, якi стверджують, що левова частка коштiв, якi надходили на рахунки пiдприємств Дубневичiв, йшла на неофiцiйне фінансування виборчої кампанії Тимошенко? Чи не тому Вiктор Швець особисто забороняв свого часу виключати Дубневичiв з партi ї, оскiльки його успiх як координатора регіонально ї виборчої кампанiї міг безпосередньо залежати вiд такого потенційного фiнансування?

Парадокс у тому, що вiра в силу грошей виявилась перебiльшеною. Тимошенко програла, i значною мiрою це сталося тому, що її почали асоціювати з одiозними людьми, якi в регiонах, виступаючи вiд її iменi, робили речi, що прямо дисонували iз заявами лiдерки. Уже пiсля виборiв у БЮТi знайшлись люди, якi це зрозумiли. Кiлька тижнiв тому народний депутат України Iван Денькович, до речi, однопартiєць Дубневичiв, назве одного з них у перелiку людей, причетних до «мафiозного клану в депутатському корпусi», який взяв пiд контроль розподiл бюджетних потокiв, майна, землi i будь-якi рiшення ухвалював лише за «бабло».

Кiлька днiв тому Тимошенко заявила, що почне чистку партiї вiд людей, якi компрометують її. «Це буде найбiльша партiйна чистка за роки незалежностi», - запевнила вона.

Поки що чистка у БЮТi має доволi оригінальний характер. Нiхто з партiйних колег Iвана Деньковича не наважується пiдтримати його, хоча в кулуарах усi вiтають зi сміливою заявою. Члени БЮТу зайняли просту вичікувальну позицiю, спостерiгаючи за внутрiшньопартiйним поєдинком: хто вiзьме гору в партiї - сторона грошей чи хоч якихось принципiв? Чекають чи бояться?

Можуть i боятися. Бо знають, з ким мають справу.

Тi хлопцi, мовляв, дуже крутi, грошей у них кури не клюють. Костюм вiд «Брiонi», мешти від «Айдобрю», шкарпетки вiд «Бугаттi», краватка - «Валентiно». Прокурори, суддi, депутати, міліціонери - усе пiд контролем. Ну хiба багато треба, щоб грошi витворили в людинi враження власно ї безкарностi, особливо якщо це великi грошi, а людина - погано освiчена?

Ви ще наприкiнцi можете запитати, а який зв’язок мiж усiма викладеними вище фактами i бідністю людей в нашiй країнi?

Справдi, цей зв’язок можна поставити пiд сумнiв, адже не всi люди бiдують. Особливо тi, чиї фiрми, як це модно говорити, «спiвпрацюють» iз залiзницею.

У їхніх гаражах за час такого плiдного спiвробiтництва з’явились розкiшнi «Майбахи», «Ролс-Ройси» та найдорожчi марки «Лексусiв». Але це вже тема іншої iсторiї.

Ігор Починок

12 апреля 2010 г.


Источник: Експрес
Все дайджесты >>>
Загрузка...
Загрузка ...


Разработка и сопровождение: baev.kiev.ua
Все права защищены © Транспортный бизнес 2008-2024

Перепечатка материалов сайта в полном или сокращенном виде только с письменного разрешения редакции. Для интернет-изданий при перепечатке обязательна гиперссылка www.tbu.com.ua. Перепечатка, копирование или воспроизведение информации, содержащей ссылку на агентство "Українськi Новини", в каком-либо виде строго запрещено.

{DOWN}