Поиск
Расширенный поиск

Главная О проекте Новости Статьи Дайджест Законы

Все статьи
Темы дня
Отраслевая политика
Грузопотоки
Рынки и компании
Машиностроение
Энергоресурсы
Происшествия
Морское пиратство



новости




законодательная база

Расп. КМУ №415-р от 29.04.2015 "О внесении изм. в приложение к расп. КМУ от 26 июня 2013 №466"



Расп. КМУ №358-р от 15.04. 2015 г. "Об изм. классификации пункта пропуска через госграницу для морского сообщения "Ильичевский рыбный порт"



Расп. КМУ от 08.04.2015 г. №315-р «О назначении Федорко И.П. замгенерального директора Госадминистрации жд транспорта Украины»

Подписка на рассылку  
Економічна правда
26.03.2012 :: 10:16
Митниця наказала збирати вдвічі більше

На усіх митницях Україні дійсно зупинилося оформлення товарів. Справа у тому, що керівництво Держмитслужби наказало більше ніж удвічі збільшити надходження. Для цього усі «ліві» платежі вимагають платити офіційно. Митники вже почали звільнятися, щоб уникнути криміналу. Паралельно почалися переслідування структур, які раніше допомагали швидко пройти «розмитнення».

У середу «Економічна правда» з посиланням на джерело в Держмитслужбі повідомляла, що з четверга 15 березня митниця «стоїть». Розмитнити товар, що ввозиться до України, стало практично неможливо. Після публікації новини ці
факти нам підтвердили ще з кількох джерел.

В той же день прес-служба Держмитслужби спростувала інформацію про затримку вантажів на пунктах пропуску.

Однак ЕП вирішила провести журналістське розслідування з цього приводу. Воно підтвердило, що наше ствердження було правдивим.

З розмов з імпортерами, митними брокерами та навіть з самими митниками ЕП вдалося встановити, що проблему з «розмитненням» почали виникати навіть раніше - приблизно, після 10 березня. В середині ж минулого тижня митниця дійсно «встала» майже повністю.

Причиною послужило неофіційне вимога Києва (а саме голови Держмитслужби Ігоря Калетніка) збільшити стягування митних платежів більш ніж в два рази.

Наприклад, якщо до недавнього часу суб'єкт ЗЕД платив за «розмитнення» машини 80 тис грн. до бюджету і ще $10000 «правильним» людям, то тепер за таку ж машину в бюджет потрібно перерахувати приблизно 180-190 тис грн. Тобто, більше, ніж раніше за обома напрямками.

Крім того, митники задіяли новий принцип для розрахунку платежів. Раніше збори сплачувались виключно з автівки, за Єдиним митним тарифом.

Але тепер якщо хтось думає, що ставки встановлюються ЄМТ, і прямо залежать від митної вартості завезеного товару, то він помиляється. Українська Держмитслужба бажає стягувати платежі, як де-небудь в Бурунді або Руанді: з тонни завезеного товару або ж з машини. У розрахунок, зрозуміло, береться більша з двох сум.

 

Товар

Код

За т, грн.

З однієї автівки, грн.

одяг, взуття

61,63,63,64

24000

400000

тканини

51,52

16500

272000

телевізори, комп'ютери

8471,8528

26000

264000

автозапчастини

8407,8421,8424,8501,8511,8512,8538,8708

22000

224000

электроніка (ресівери, автомагнітоли, радіо, DVD)

0519,8521,8525,8527

20000

248000

іструменты та їх запчастини

8201,8202,8203,8204,8205,8206,8207, 8208,8209,8210,8211

5500

128000

лампочки

8539,854

15000

152000

лампи, світильники, бра

9405

15000

138000

іграшки

95

10000

96000

керамічні вироби та керамічний посуд

6911,6912,6914

6500

136000

посуд, скло

7013

7500

112000

меблі

94

8500

144000

меблі Естонії

94

20800

176000

сумки

4202

9000

144000

двері

7308

9500

95000

побутові електроприлади

8508,8418,8415,8516

16000

176000

парасольки

6601

11000

176000

парасольки садові

660110

11000

128000

постільна білизна, рушники

6302

11500

240000

радіатори

7322110001

6500

128000

спортивні товари

9506911000, 9506919000

8000

144000

біжутерія

7117, 7010

10000

144000

швейна фурнітура

9607,9506,711230

7700

144000

сувеніры

6913

10500

144000

кухонне приладдя неелектричне

7323

9000

144000

вироби з пластику, квіти, посуд

3924,6702,392640

9500

136000

велосипеди

6712

19500

112000

зажигалки

861310, 961320

8000

144000

нетканий матері,ал

5603,5506, 7019

11000

144000

автомобільші шини

4011

10000

160000

шини (камери) для велосипедів

4011500000, 4013200000

5500

112000

диски автомобільні

8708705090

12000

180000

меблева, віконна, двірна фурнітура

8301,8302,8303

11050

200000

меблеві комплектучі ( крім фурнітури)

9600

144000

пледи

6301

12000

160000

метізи

7318, 7322,3917,8482

9000

144000

канцтовари

8000

144000

знаряддя для рибалки

8507100000, 9507201000, 9507300000, 9507900000, 8531809590, 4202929800, 4202921900

8000

152000

ручний електроінструмент

12500

192000

велозапчастини

7000

11200

 

Фірми «правильних» людей поки дійсно не функціонують, і їм поки платити не треба. Однак ніхто не вірить, що після якогось переформатування цей «обов'язковий» платіж не повернеться. Але вже в навантаження до різко підвищених зобов'язань перед бюджетом.

До речі, подейкують, що той же Юра «Єнакіївський», нещодавно відбув на відпочинок за кордон, уже повернувся і оголосив, що ніякого відношення до «пріпочковавшімся» до митниці фірмам ніколи не мав. Мовляв, люди просто нахабно скористалися його добрим ім'ям.

За останні роки Україна вже стикалася з різким підвищенням офіційних платежів до бюджету. Після «помаранчевої» революції нова влада поставили завдання різко збільшити надходження від митниці. Тодішній голова Митниці Валерій Хорошковський збільшив відрахування майже миттєво, у простий спосіб - частину грошей, які раніше сплачувались за «контрабас», стали перераховувати офіційно. Реально ж, корупційні механізми жодний голова Митниці досі не ламав. І через деякий час схеми запрацювали знов.

У 2012 році встановлення нового порядку сплати платежів мимо бюджету - поки справа майбутнього. А прямо зараз, за словами одного з митників, у відомстві відбуваються масові звільнення співробітників підрозділів, що відповідають за розрахунок тарифів.

Кажуть, що у Харкові такі співробітники пішли всім відділом, а у Києві звільнився начальник відділу, і тому подібні речі. Лікарняний нібито сьогодні теж «не канає»: на митниці кажуть, що якщо співробітник «відкинеться» сьогодні на лікарняний, то після «одужання» керівництво служби його звільнить за статтею.

Небажання працювати в таких умовах саме співробітників тарифних підрозділи не дивно. Вони не хочуть брати на себе відповідальність за те, що вважають хіба що не відвертим криміналом.

Зараз для багатьох митниць це буденна картина. Фото sribnazemlja.org.ua

Адже саме їм пропонується кратно збільшувати митну вартість за тими ж контрактами, за якими ще пару тижнів тому здійснювався ввезення тих же товарів за значно меншою вартістю.

Зрозуміло, у законний спосіб обґрунтувати таке підвищення неможливо. А ось стати дійовою особою кримінальної справи цілком реально, адже неофіційні вказівки до справи «пришити» буде складно.

Саме тому сьогодні провезти товар можна далеко не через всі митниці, навіть за новими розцінками! Які, нагадаємо, не усувають ризику можливого перерахування додаткових платежів «правильним» людям в майбутньому.

Правда, нинішні проблеми з «розмитненням» стосуються не всіх товарів. Скажімо, з митної очищенням петрушки або кропу проблеми навряд чи виникнуть.

Керівництво Держмитслужби виділило такий собі перелік товарів «групи «А «. І неофіційним шляхом довела на місця, за якими ставками їх розмитнювати. Ця таблиця є в розпорядженні ЕП. Нажаль, ми не можемо так же швидко навести попередні дані, але за свідченнями митників усі цифри зросли десь у 2,3-2,4 рази.

Про реальні причини виникнення ситуації, що склалася, достеменно знає, мабуть, дуже вузьке коло людей в керівництві держави. Нам же залишається висловлювати припущення, озвучені нашими співрозмовниками.

Звичайно, це вимога президента знайти додаткові кошти на соціальні виплати, що мають відбутися перед виборами до парламенту восени цього року. Але є також інші пояснення.

Відповідно до одного з припущень, нинішнє керівництво Держмитслужби не до кінця дотримувалося угоди з освоєння фінансових потоків, що в числі іншого привело і до недобору платежів до бюджету. Тепер воно намагається гарячково компенсувати цю прикру непорозумілість.

Не суперечить першому припущенню інше: «Сім'я» вирішила, що простіше управляти фінансовими потоками самостійно, ніж через нинішнього главу Держмитслужби Калетніка. З цим же можуть бути пов'язані переслідування, що обрушилися на «правильних» людей та їхні фірми.

Можливо, переформатування роботи Митниці відбудеться саме в цьому напрямку. І тоді всі фінансові потоки, пов'язані з проходженням товарів через кордон, будуть контролюватися «Сім'єю» так само щільно, як зараз контролюється, наприклад, «обнал» - переведення безготівки в готівку.

Так чи інакше, але наші співрозмовники припускають, що якийсь компроміс в описаній проблемі має бути знайдений уже в найближчі дні - в останній тиждень березня.

Відповідно, є надія, що вже 26 або 27 березня вантажі через митницю почнуть проходити.

Андрій Вишинський

26 березня 2012 г.


Источник: Економічна правда
Все дайджесты >>>
Загрузка...
Загрузка ...


Разработка и сопровождение: baev.kiev.ua
Все права защищены © Транспортный бизнес 2008-2024

Перепечатка материалов сайта в полном или сокращенном виде только с письменного разрешения редакции. Для интернет-изданий при перепечатке обязательна гиперссылка www.tbu.com.ua. Перепечатка, копирование или воспроизведение информации, содержащей ссылку на агентство "Українськi Новини", в каком-либо виде строго запрещено.

{DOWN}